Rendkívül szűk határidőt szabott a kormány az M6-os autópályát építő konzorciumnak, hiszen az építés előtti – Érd és Dunaújváros közötti –, 57 kilométer hosszú sztrádát 2006. március 31-ig kell átadniuk. Az autópályát építő cégeknek alig másfél évük lesz a kivitelezésre, mivel a munka legkorábban az őszi hónapokban kezdődhet. A kormány részéről viszont nem lehet véletlen a szigorú határidő, hiszen a gyorsforgalmi utat, illetve az M8-as részét képező dunaújvárosi Duna-hidat még a választások előtt át szeretnék adni. Az M6 Duna Autópálya Konzorcium illetékese lapunknak úgy nyilatkozott: nagyon nagy kihívás lesz a cégek számára, hogy az autópálya 2006 tavaszáig megépüljön.
Mint ismert, az M6-os sztráda megépítését, illetve üzemeltetését magánbefektetőkre bízta a kormány, az észak–déli sztráda Dunaújvárosig épülő szakasza PPP-rendszerben, azaz köz- és magántőke bevonásával készül el. Az építési területeket, a nyomvonalat az állam biztosítja az autópálya megépítéséhez, 22 éves időtartamú üzemeltetése pedig a befektetők feladata. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium három pályázó közül a német Bilfinger-Berger és két osztrák építőipari cég, a Porr Infrastruktur, illetve a Swietelsky International alkotta M6 Duna Autópálya Konzorciumnak adott megbízást. A beruházók 508 millió euróért, azaz 125 milliárd forintért vállalták a sztráda megépítését és üzemeltetését. A magyar állam a koncessziós társaságnak 2006-tól 22 éven keresztül, évenkénti bontásban úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet, ami tartalmazza az építési és fenntartási költségeket, a tőke költségét, illetve a befektetők által elvárt hozamot, ami ebben az iparágban önmagában 13-15 százalék. Arról, hogy az állam részéről mennyi lesz pontosan az évenként fizetendő díj, egyelőre egyik fél sem nyilatkozik: figyelembe kell venni azt is, hogy az autópályát matricával lehet majd használni, s ezeket a költségeket szintén meg kell téríteni a befektetőnek.
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szerint augusztus végéig tart az építési területek megvásárlása. A társaság idén tízmilliárd forintot különített el azokra a kiadásokra, amelyek a földterületek megszerzésével kapcsolatosak – mondta Béni Gyöngyi, a cég szóvivője. A területvásárlásokat közigazgatási határozat zárja le, ám előfordulhat, hogy a sztráda építésének megkezdésekor még nem lesz minden földterület az NA Rt. birtokában.

Földrengés volt Magyarországon