Tavaly decemberben döntött a kormány a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium javaslatát elfogadva, hogy magánbefektetők pénzéből, koncessziós formában épül meg az M6-os autópálya Érd–Dunaújváros szakasza. A köz- és magánszféra részvételével (Public Private Partnership) megvalósuló autópálya-építésben az állam biztosítja a földterületet, a befektető az építkezés befejezését követően huszonkét éves üzemeltetésre is lehetőséget kapott: így az állam az építési és fenntartási költségeket, illetve a befektetők által elvárt hozamot évente úgynevezett rendelkezésre állási díjként téríti meg. A tárca magas díjazásért külsős tanácsadó cégeket bízott meg különböző jogi, műszaki, mérnöki és pénzügyi eljárások lebonyolításával. Az M6 tenderre négy pályázó adott ajánlatot, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a Pannon Folyosó Konzorcium ajánlatát utasította el az első fordulóban. A három versenyben maradt pályázó közül a Bilfinger– Berger BOT GmbH –Porr Infrastruktur GmbH–Swietelsky Interna-tional GmbH alkotta M6 Duna Autópálya Konzorcium ajánlatát fogadták el. A győztes konzorcium ajánlata nettó jelenértéken 508 millió euró, azaz mintegy 125 milliárd forint. A második helyezett Duna Autópálya Konzorcium tagjai, a Housing and Construction Holding Co., a Vinci Concession SA, valamint a Betonút Rt. 555 millió euróért vállalták az M6-os beruházást. Harmadik helyre szorult az Euroinvest-TriGránit–Strabag–OTP–AST–Agis Pályázati Konzorcium 601 millió eurós ajánlattal.

Orbán Viktor: Határ a csillagos ég – hajrá, Kapu Tibor!