A látszólag magas érdeklődés ellenére a számhordozhatóság lehetősége szinte észrevehetetlen mértékben hathat a mobilpiacra: az elvándorló ügyfelek aránya mindössze néhány százalékra várható. Amint a TNS elemzése rámutat: a számhordozhatóság ténye már a szolgáltatók ilyen irányú kommunikációja, a szolgáltatóváltásra buzdító kampányok kezdete előtt is magas, 60 százalékos ismereti szintet ért el a mobiltelefont használók között. A kevés számú átcsábítható ügyfél leginkább a 15 és 29 évesek között található. Mindeközben maga a számhordozhatóság ténye ismertnek mondható a mobiltelefon-előfizetők körében. Több mint hatvan százalékuk hallott a 2004 májusától életbe lépett mobiltelefon-számhordozhatóságról, és 22 százalékuk magától is megemlíti azt. Ez főképp annak tudatában számít magas ismertségi aránynak, hogy a felmérés a mobilszolgáltatók számhordozhatóságra épülő kampányának indulása előtt zajlott.
A kutatók rámutattak, hogy ha az ügyfelek most teljesen szabadon választhatnának a szolgáltatók közül, akkor döntő többségük kitartana jelenlegi cége mellett, és ezt a számhordozhatósági lehetőség ismeretének részletezettsége sem befolyásolja számottevően. A számhordozhatóság tényének ismerete azonban valamilyen váltási hajlandóságot szükségszerűen kell hogy okozzon, még akkor is, ha az elégedettség magas, egyszerűen azért, mert mindig vannak kezdeményező (úgynevezett innovátor) attitűdű személyek, akik függetlenül egyéb körülményektől, szeretik kipróbálni az új lehetőségeket. Ezért a kutatók megvizsgálták a versenytársak közötti vonzerőt is. Ez alapján megfigyelhető, hogy a Pannon GSM és a T-Mobile (a korábbi Westel) esetében a számhordozhatóság ténye kismértékű növekedést idézett elő azoknál, akik ez alapján látnak okot a szolgáltatóváltásra. A nagy számok alapján ez az adat a T-Mobile esetében nem annyira érdekes, tekintve, hogy a cég a magyar piac legnagyobb szolgáltatója. A Vodafone ügyfélbázisa stabilabbnak tűnik ebből a szempontból, így megállapítható, hogy a számhordozhatóság miatti ügyfélmozgások „fő iránya” a két vezető szolgáltatótól a Vodafone felé mutat.
Mindazonáltal a várható váltások nagyságrendje olyan elenyészőnek tűnik, hogy azt még a jelenleg legkisebb előfizetői számmal rendelkező, legfiatalabb szolgáltató sem fogja észlelni rövid távon. Demográfiai szempontból a változások „motorját” várhatóan a 15–29 éves korosztály, a felsőfokú végzettségűek, illetve a középosztálybeli háztartások jelentik majd.
A számhordozhatóság vesztesei rövid távon minden bizonnyal a mobilszolgáltatók lesznek, akik egyenként csaknem egymilliárd forintot kénytelenek költeni a technika megvalósításra, miközben a jelenlegi előfizetői nagyságrend mellett feltehetőleg egyikük sem érzi majd meg ennek az ügyfélszámnövelő hatását. Korábbi nyilatkozatokból kiderül: a Pannon GSM körülbelül 700 milliós, a Vodafone félmilliárdot meghaladó, míg a T-Mobile egymilliárd forint körüli kiadásra számít. Összességében elmondható tehát, hogy a számhordozhatóság vesztesei a mobilszolgáltatók lesznek, akik hatalmas öszszegeket költenek a technikai megvalósítására, miközben – még ha az emiatt váltó ügyfelek mindegyike egy szolgáltatóhoz vándorolna is – azt a jelenlegi előfizetői szám mellett egyik szolgáltató sem érezné meg.

Újabb sokkoló részletek az utcai lövöldözésről: fejre célzott a fegyveres