A Mahart Rt. tevékenységét különböző társaságokba szervezték át, a Cargónak a folyami szállítmányozás jutott. A Mahart-lány vonzóvá és működőképessé tételéhez 2003 végén 1,9 milliárd forint értékű eszközt és pár százezer forint híján 150 millió forintot fektetett be a cégbe. A vállalkozás törzstőkéje a korábbi hárommillió forintról egy csapásra kétmilliárd forint fölé emelkedett, s megkapta a Mahart korábbi szerződéseit is.
*
Ezt a vagyont vásárolta meg 4,2 millió euróért, vagyis körülbelül egymilliárd forintért a német hátterű, de osztrákként jegyzett szállítmányozási cég, a DDSG Cargo GmbH. Kétségtelen, a vevő még így is messze a legmagasabb árat kínáló pályázó lett.
A pénzügyminiszter szerint külön öröm, hogy a vételár mellé magasabb tőkeemelést is vállaltak, mint amennyit az ÁPV Rt. előírt, ez azonban információink szerint nem így van. A vagyonkezelő ugyanis azt írta elő, hogy az új tulajdonosnak egy éven belül 1,2 milliárd forinttal kell megemelnie a társaság alaptőkéjét, a távirati iroda közlése szerint pedig erre az időszakra a DDSG pontosan ennyire kötelezte magát.
Draskovics Tibor az ügylet kapcsán hangoztatta: a privatizációval a közvagyon nem csökken, csak átalakul közösségi vagyonná, például autópályává. Szakértők szerint kérdés azonban, érdemes-e lemondania Magyarországnak nem egészen fél kilométer autópálya megépítésére elegendő összegért a magyar folyami hajózásról, éppen olyan időszakban, amikor a gazdaságossági szempontok előtérbe kerülésével a vízi közlekedés szerepe felértékelődőben van. Emlékezetes: az EU 2004 és 2007 között 250 milliárd forintnyi támogatást szán a folyó medrének hajózási célú rendezésére. Brüsszel célja az, hogy a drága közúti szállítás rovására az olcsó vízi közlekedést preferálja, ami egy állami hajózási társaság előtt is új perspektívákat nyitott volna.

Ezt üzenték a Miss World Hungary lányai Kapu Tibornak