Nem volt esélyük a lassításra a tegnap hajnalban szabadon száguldó HÉV-tehervagonokon rekedt munkásoknak. Miként Döbrei Istvántól, a BKV forgalmi főmérnökétől megtudtuk, az ilyen, tető nélküli, alacsony oldalfalú kocsikkal csak akkor lehet megállni, ha mozdony húzza őket. Önálló fék nincs rajtuk, csak átmenő, amelyet a vontató járműről lehet működtetni. Még nem tudni, hogyan indulhattak meg a vagonok a mogyoródi állomásról, ahol a korábbi pályafenntartásról megmaradt síneket rakodták föl a szerelvényekre.
Hárman a platón álltak, négyen pedig a vágány mellett dolgoztak, amikor 2 óra 29 perckor a lejtős pályán elindult a teherkocsi. Csak az egyiket sikerült megállítani, a másik kettő a fékezősarut félrelökve az Örs vezér tere felé gurult. Hiába próbálták Kerepesen, Cinkotán és Nagyiccén is föltartóztatni a száguldó vagonokat, mindenütt átugrattak a kettős ékeken. Eközben a rendőrök lezárták a szerelvény útjába eső kereszteződéseket. Az Örs vezér terénél az a veszély fenyegetett, hogy a vagonok átszakítják a záróbakot, átmennek az útba eső üzleteken, és az aluljáróban állnak meg. Végül sikerült a teret átszelő vágányra irányítani a kocsikat, így azok a Kerepesi út mentén robogtak tovább. Az Albertirsai úti kereszteződésnél azonban leszaladtak a sínről, és belerohantak az ott lévő autószalonba. Több kocsit totálkárosra zúztak, és megrongálták az épület tetőszerkezetét is. Ekkor már csak ketten voltak a platókon. Az egyik munkást életveszélyes sérülésekkel szállították a Péterfy Sándor utcai kórházba; az ügyeletvezető szerint amputálni kellett az egyik lábát. Kollégája több ujját is elvesztette.
A rendőrség egyelőre ismeretlen tettes ellen nyomoz foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt.
Karácsonynak nem tetszik a tűzijáték, de a brutális dugók már nem zavarják annyira
