Romba dőlt az autószalon

Szakértők szerint óránkénti 140 kilométeres sebességre is felgyorsulhattak a gödöllői HÉV vonalán tegnap elszabadult tehervagonok, amelyek végül egy X. kerületi autószalonban landoltak. Ketten sérültek meg, egyikük állapota életveszélyes.

Sellei Andor
2004. 08. 13. 17:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem volt esélyük a lassításra a tegnap hajnalban szabadon száguldó HÉV-tehervagonokon rekedt munkásoknak. Miként Döbrei Istvántól, a BKV forgalmi főmérnökétől megtudtuk, az ilyen, tető nélküli, alacsony oldalfalú kocsikkal csak akkor lehet megállni, ha mozdony húzza őket. Önálló fék nincs rajtuk, csak átmenő, amelyet a vontató járműről lehet működtetni. Még nem tudni, hogyan indulhattak meg a vagonok a mogyoródi állomásról, ahol a korábbi pályafenntartásról megmaradt síneket rakodták föl a szerelvényekre.
Hárman a platón álltak, négyen pedig a vágány mellett dolgoztak, amikor 2 óra 29 perckor a lejtős pályán elindult a teherkocsi. Csak az egyiket sikerült megállítani, a másik kettő a fékezősarut félrelökve az Örs vezér tere felé gurult. Hiába próbálták Kerepesen, Cinkotán és Nagyiccén is föltartóztatni a száguldó vagonokat, mindenütt átugrattak a kettős ékeken. Eközben a rendőrök lezárták a szerelvény útjába eső kereszteződéseket. Az Örs vezér terénél az a veszély fenyegetett, hogy a vagonok átszakítják a záróbakot, átmennek az útba eső üzleteken, és az aluljáróban állnak meg. Végül sikerült a teret átszelő vágányra irányítani a kocsikat, így azok a Kerepesi út mentén robogtak tovább. Az Albertirsai úti kereszteződésnél azonban leszaladtak a sínről, és belerohantak az ott lévő autószalonba. Több kocsit totálkárosra zúztak, és megrongálták az épület tetőszerkezetét is. Ekkor már csak ketten voltak a platókon. Az egyik munkást életveszélyes sérülésekkel szállították a Péterfy Sándor utcai kórházba; az ügyeletvezető szerint amputálni kellett az egyik lábát. Kollégája több ujját is elvesztette.
A rendőrség egyelőre ismeretlen tettes ellen nyomoz foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt.



A korábbi balesetek Budapesten. A Nyugati pályaudvaron 1962. október 4-én egy szerelvény tíz vagonja áttörte a várócsarnok nagykörúti üvegfalát, és az úttesten landolt. Egy ember megsérült. A Boráros téri HÉV-végállomáson 1978. április 13-án egy szerelvény belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba; 16-an meghaltak, 25-en megsérültek. A Pesti úton 2001. október 12-én utasokat szállító autóbusz rohant benzinkútba. A sofőr súlyosan, egy utas könynyebben megsérült. Csepelen egy vezető nélküli, műszaki hibás 159-es autóbusz gurult bele egy trafikba tavaly december 3-án. Egy ember meghalt, egy megsérült. A Déli pályaudvaron idén július 29-én áttörte az ütközőbakot a tolató vonat utolsó kocsija, felszaladt a peronra, félig elsodort egy bódét, és beszakította a födémszerkezetet. Senki nem sérült meg. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.