Nem volt esélyük a lassításra a tegnap hajnalban szabadon száguldó HÉV-tehervagonokon rekedt munkásoknak. Miként Döbrei Istvántól, a BKV forgalmi főmérnökétől megtudtuk, az ilyen, tető nélküli, alacsony oldalfalú kocsikkal csak akkor lehet megállni, ha mozdony húzza őket. Önálló fék nincs rajtuk, csak átmenő, amelyet a vontató járműről lehet működtetni. Még nem tudni, hogyan indulhattak meg a vagonok a mogyoródi állomásról, ahol a korábbi pályafenntartásról megmaradt síneket rakodták föl a szerelvényekre.
Hárman a platón álltak, négyen pedig a vágány mellett dolgoztak, amikor 2 óra 29 perckor a lejtős pályán elindult a teherkocsi. Csak az egyiket sikerült megállítani, a másik kettő a fékezősarut félrelökve az Örs vezér tere felé gurult. Hiába próbálták Kerepesen, Cinkotán és Nagyiccén is föltartóztatni a száguldó vagonokat, mindenütt átugrattak a kettős ékeken. Eközben a rendőrök lezárták a szerelvény útjába eső kereszteződéseket. Az Örs vezér terénél az a veszély fenyegetett, hogy a vagonok átszakítják a záróbakot, átmennek az útba eső üzleteken, és az aluljáróban állnak meg. Végül sikerült a teret átszelő vágányra irányítani a kocsikat, így azok a Kerepesi út mentén robogtak tovább. Az Albertirsai úti kereszteződésnél azonban leszaladtak a sínről, és belerohantak az ott lévő autószalonba. Több kocsit totálkárosra zúztak, és megrongálták az épület tetőszerkezetét is. Ekkor már csak ketten voltak a platókon. Az egyik munkást életveszélyes sérülésekkel szállították a Péterfy Sándor utcai kórházba; az ügyeletvezető szerint amputálni kellett az egyik lábát. Kollégája több ujját is elvesztette.
A rendőrség egyelőre ismeretlen tettes ellen nyomoz foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt.
A korábbi balesetek Budapesten. A Nyugati pályaudvaron 1962. október 4-én egy szerelvény tíz vagonja áttörte a várócsarnok nagykörúti üvegfalát, és az úttesten landolt. Egy ember megsérült. A Boráros téri HÉV-végállomáson 1978. április 13-án egy szerelvény belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba; 16-an meghaltak, 25-en megsérültek. A Pesti úton 2001. október 12-én utasokat szállító autóbusz rohant benzinkútba. A sofőr súlyosan, egy utas könynyebben megsérült. Csepelen egy vezető nélküli, műszaki hibás 159-es autóbusz gurult bele egy trafikba tavaly december 3-án. Egy ember meghalt, egy megsérült. A Déli pályaudvaron idén július 29-én áttörte az ütközőbakot a tolató vonat utolsó kocsija, felszaladt a peronra, félig elsodort egy bódét, és beszakította a födémszerkezetet. Senki nem sérült meg. (MTI)