Tegnap megnyitották a forgalom előtt az M3-as autópálya Polgár–Görbeháza közötti, 13 kilométer hosszú szakaszát. A sztráda az Egút Rt.–Debmut Rt. alkotta konzorcium kivitelezésében készült el, összesen 21,2 milliárd forintért. A Nemzeti Autópálya Rt.-vel 2002 végén 18,05 milliárd forint értékű szerződést kötött a konzorcium, a beruházó azonban utólag adott megbízást az autópálya-csomópont megépítésére Görbeházánál. Ez a tizenhárom kilométer hosszú szakasz egyébként az első átadott autópálya, amelyre a Medgyessy-kormány alatt kaptak megbízást útépítő cégek.
Az M3-as autópálya Görbeházától Nyíregyháza felé, az M35-ös pedig Debrecen irányába épül tovább. Mint ismert, a Közbeszerzési Döntőbíróság egy görög pályázó keresetének helyt adva érvénytelenítette a Görbeháza–Debrecen szakasz építésére meghirdetett tendert. Másodfokú döntés még nincs az ügyben, az NA Rt. azonban újból meghirdette
a tendert. Az M3-as Nyíregyháza– Görbeháza szakaszának megépítésére a Betonút Rt. kapott tegnapelőtt megbízást az NA Rt.-től. A 39 kilométer hosszú szakaszt 79,79 milliárd forintért építi meg a cég, az átadás időpontja 2006 vége. A Nyíregyházát, illetve Debrecent elkerülő autópályákat 2006. március 31-ig kell átadniuk a kivitelezőknek. Előbbit az Egút Rt., utóbbit a portugál Mota Engil cég építi. Említést érdemel ugyanakkor, hogy mind a Betonút Rt., mind a tegnap átadott M3-as útépítő cégei részesei a kartellbotránynak, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal öt cégre összességében 7,1 milliárd forint bírságot szabott ki. A hivatal álláspontja szerint a cégek összejátszottak, előre egyeztették áraikat, ezzel megsértették a versenyszabályokat.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán