Júniusban több száz Volán-buszsofőr, illetve kamionvezető demonstrált az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium előtt, követelve, hogy a kormány mielőbb törölje el azt a rendeletet, ami az egyre növekvő stressz és leterheltség ellenére gépjárműtípustól teszi függővé a menetrend szerinti járatok vezetőinek korkedvezményét. A jelenlegi szabályozás így arra kényszeríti a buszsofőröket, hogy régi, rossz állapotú gépjárművekkel végezzék munkájukat a remélt egy-két év korkedvezményért. Szabó Sándorné, a tárca helyettes államtitkára ekkor azt ígérte, az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) következő ülésén tárgyal a korkedvezményes nyugdíjrendszer felülvizsgálatáról. Az itt született megállapodás szerint egy különbizottságnak kellett volna felállnia, hogy hatvan napon belül mind a munkaadói, mind munkavállalói, mind a kormányzati oldal összesítse a buszvezetők létszámadatait, illetve korkedvezményes igényét.
– Immár kilencven nap telt el, de a bizottság még fel sem állt, és a kormány nem végezte el a szükséges felméréseket – közölte lapunkkal Inokai Géza. A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöke elmondta, Szabóné szeptember 17-i levelében arra kérte szervezetüket, hogy adják át saját felméréseiket a tárgyalások megkezdése érdekében. A KKSZ nem hajlandó erre, mert attól tartanak, hogy a kormány esetleg „újabb hosszú hónapokig tanulmányozná” az adatokat – amit ráadásul a kabinetnek is öszsze kellett volna gyűjtenie.
Von der Leyen: Slava Ukraini
