Ebben a hónapban elkészülhet a Volán Rt. privatizációs tervezete, a közlekedési cég magánosításának részletei azonban továbbra sem ismertek. A társaságot átvennék az önkormányzatok, de már több befektető is jelezte, hogy lát fantáziát a közúti személyfuvarozásban.
Sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta érdeklődésünkre az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. azt az értesülést, miszerint a többségi állami tulajdonban lévő Volán-társaságok privatizációjának tervezete szeptember 29-én a vagyonkezelő igazgatósága elé kerül. A privatizációs stratégiáról így pillanatnyilag hivatalosan semmit sem tudni, sok idő azonban már nincs a részletek eldöntésére, ha az állam tartani akarja a korábban kitűzött menetrendet, amely szerint jövőre eladják a társaságot.
A magánosítás egyik kérdése az, milyen követelésekkel támaszthat az állam az új tulajdonos elé. Az ellenzék attól tart, egy szakmai befektető nem lesz érdekelt a jelenleg veszteséges járatok megtartásában, ez pedig lehetetlen helyzetben hozza majd az amúgy is rossz közlekedési infrastruktúrájú kistelepüléseken élőket. Az sem tisztázott, hogy a privatizáció után is fennmaradna-e a hatósági tarifa, és ezzel párhuzamosan az állami támogatás.
A kérdőjelek ellenére a Volánért sorban állnak az érdeklődők. A megyei jogú városok szívesen átvennék a cégeket, ez ügyben még a szocialista Toller László, Pécs polgármestere és Kósa Lajos, Debrecen fideszes vezetője is összefogott. Több magáncég is jelezte, hogy indul a tenderen, közéjük tartozik például a korábban a Volán Tefut és a Hungarocamiont is megvásároló Waberer-csoport, illetve az autóbuszgyártással foglalkozó Kravtex Kft.

Leáll a debreceni repülőtér, törlik a járatokat június végén