Giancarlo Cimoli, az Alitalia kormánybiztosa olyan, ötezer fős létszámcsökkentést követelő tervet terjesztett elő a múlt héten a szakszervezeteknek, amely főleg a tizenötezer fős földi kiszolgálószemélyzet mérséklésével, de emellett 450 pilóta és 1050 légikísérő elbocsátásával is számolt 2006-ig, 315 millió eurót takarítva meg évente a bérköltségeken.
Tegnap megállapodás született az Alitalia olasz nemzeti légitársaság és a földi kiszolgálószemélyzet között a szanálási tervről, amely a juttatások kurtítása mellett a létszámcsökkentést külön egyezséghez köti. A légitársaság előzőleg megállapodást kötött a pilóták szakszervezeteivel a szanálási programról, így 289 embert bocsátanak el 2005–2008 között, s ezzel évente ötvenkétmillió eurót takaríthat meg a csődközelben lévő társaság. Hasonló mértékű megtakarítást jelent a földi személyzettel kötött keretmegállapodás, amely a létszámcsökkentést kormányhatáskörbe utalja.
Giancarlo Cimolinak még meg kell küzdenie a légikísérők szakszervezetével is. Szakértők szerint az utaskísérők nem biztos, hogy olyan könnyen engednek a karcsúsítási terveknek, mint a pilóták és a földi személyzet.
Az Alitalia többségét birtokló kormány szeptember 15-i határidőhöz kötötte a csaknem négyszázmillió eurós áthidaló hitel megadását, a szakszervezetekkel való megegyezést feltételezve.

Három magyar egyetem is bekerült a világ legjobbjai közé