Offenzívába kezd a Subaru

A „Made in Japan” felirat egyre meggyőzőbb a hazai autóvásárlók számára is, hiszen majdnem minden harmadik Magyarországon eladott, új autó a távol-keleti ország terméke. Ezt a trendet igyekszik meglovagolni az egyik legexkluzívabb és legegzotikusabb japán márka, a Subaru is. Az elnyűhetetlen összkerékhajtású autóival nevet szerzett Subaru hazai importőre, az Emil Frey Import Kft. az új korszak kezdetét vezetőcserével is hangsúlyozni kívánta.

Nagy Károly
2004. 09. 24. 17:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Groska Mihály, a vállalat új ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Subaru magyarországi megújítása egybeesik a márka világméretű reneszánszával. A Subarukat gyártó Fuji Heavy Industries ugyanis Fuji Dynamic Revolution néven elindította azt az ötéves programot, amely a jelenlegi modellpaletta átfogó megújításán és kibővítésén keresztül az értékesítések nagymértékű növelését célozza. „Idehaza is nagy terveink vannak – folytatta Groska úr. – A jelenlegi évi 70-80 autó helyett a közeljövőben évi 4-500 gépkocsi eladását tűztük ki célul.” Ehhez persze szükség van a hazai Subaru-hálózat átszervezésére és bővítésére is; a tervek szerint tízfős kereskedői lánc látja majd el az autók értékesítését és szervizelését. „Fontos feladatunk, hogy árainkat is versenyképesebbé tegyük, s e témában a közelmúltban már folytattunk is sikeres tárgyalásokat, azaz hamarosan árcsökkentésről számolhatunk be” – tette hozzá az ügyvezető.
Ami az új modellpalettát illeti,
a még friss modellnek számító Legacy minőségéről és kvalitásairól elég csupán annyit mondani, hogy tavaly Az év autójának választották Japánban, Németországban pedig ez lett Az év összkerékhajtású modellje. A tökéletes technika és a csúcsminőség révén a Subaru erőssége eddig hagyományosan a megbízhatóság és az ügyfelek elégedettsége volt. Az eddigi erények megtartása mellett a japán márka európai formatervezők bevonásával most autóinak dizájnját is az élvonalba kívánja emelni.
A közeljövőben érkező újdonságokról Groska Mihály elmondta, hogy már rendelhető a Legacy sportváltozata, a Spec B, amely bizonyos elemeit az autósport világában etalonnak számító Imprezától vette át. Szintén elérhető a megújított Impreza is, amelynek érdekessége a terepjárós Outback változat. A Forester terepjáró ősztől új, 2,5 literes turbómotorral is rendelhető,
e modell főbb jellemzői: teljesítménye 210 lóerő, álló helyzetből 100 km/órára pedig 6,3 másodperc alatt gyorsul föl. A Subaru a tervek szerint új piaci szegmensekben is porondra lép, 2005-ben mutatják be hétüléses hobbiterepjárójukat, amelyet később kompakt buszlimuzin vagy akár a tanulmányautóként bemutatott B9 SC cabrio sorozatgyártása is követhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.