Matyuc Péter, a HM szóvivője lapunknak elmondta: az önkéntes haderőre történő áttérésről szóló döntést követően, az erre előreirányzott összegből különítettek el erre a célra harmincmillió forintot, és a beszerzésre a Honvédelmi Minisztérium (HM) Zrínyi Kommunikációs Kht. kapott megbízást. A közbeszerzési törvény szerint a minisztérium társaságának nem kellett volna kiírni pályázatot, mégis huszonhárom céget hívott meg a szaktárca, amelyek közül tizennyolc ajánlatot is tett – közölte a szóvivő. Az egy-két perces reklámszövegek hét hétig tartó közlésére hat rádió kapott megbízást, és ezért hat különböző közvetítő céggel kötöttek szerződést – tudtuk meg Matyuc Pétertől, aki állította: a döntésben csak az játszott szerepet, hogy kik nyújtották be a legolcsóbb árajánlatot, a közpénzt felhasználó cégek nevét azonban üzleti titokra hivatkozva nem árulta el.
Mint arról beszámoltunk, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a készülő jelentésében erősen bírálja a HM beszerzési gyakorlatát, többek között azért, mert a szaktárca teljes tulajdonú cégeken keresztül folytatja le a beszerzéseinek nagy részét, pedig beszerzési hivatala működik. Értesüléseink szerint az ÁSZ megjegyzi, hogy néha a HM a kiadási előirányzat megmentésére használja fel tulajdonában lévő társaságát. Egy film készítése és bemutatása kapcsán például a költségvetési forrást azért biztosították – a közhasznúsági szerződés módosításával – a Zrínyi kht. számára, hogy az eredménytelen beszerzési eljárást a költségvetési évet követően folytathassák le a korábban tervezett kiadásokkal. A szaktárca akkor a Zrínyi kht. közvetítésével több tíz millió forintot költött el egy olyan kiadványra is, amely számítógépes CD segítségével kívánja meggyőzni a fiatalokat a katonaélet előnyeiről.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban