Tízmilliók toborzó hirdetésekre

Harmincmillió forintot költ a Honvédelmi Minisztérium az önkéntes, hivatásos haderő népszerűsítésére egy közhasznú társaságán keresztül, a műsoridő-vásárlással megbízott alvállalkozókról azonban üzleti titokra hivatkozva nem nyilatkozik.

2004. 09. 27. 18:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Matyuc Péter, a HM szóvivője lapunknak elmondta: az önkéntes haderőre történő áttérésről szóló döntést követően, az erre előreirányzott összegből különítettek el erre a célra harmincmillió forintot, és a beszerzésre a Honvédelmi Minisztérium (HM) Zrínyi Kommunikációs Kht. kapott megbízást. A közbeszerzési törvény szerint a minisztérium társaságának nem kellett volna kiírni pályázatot, mégis huszonhárom céget hívott meg a szaktárca, amelyek közül tizennyolc ajánlatot is tett – közölte a szóvivő. Az egy-két perces reklámszövegek hét hétig tartó közlésére hat rádió kapott megbízást, és ezért hat különböző közvetítő céggel kötöttek szerződést – tudtuk meg Matyuc Pétertől, aki állította: a döntésben csak az játszott szerepet, hogy kik nyújtották be a legolcsóbb árajánlatot, a közpénzt felhasználó cégek nevét azonban üzleti titokra hivatkozva nem árulta el.
Mint arról beszámoltunk, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a készülő jelentésében erősen bírálja a HM beszerzési gyakorlatát, többek között azért, mert a szaktárca teljes tulajdonú cégeken keresztül folytatja le a beszerzéseinek nagy részét, pedig beszerzési hivatala működik. Értesüléseink szerint az ÁSZ megjegyzi, hogy néha a HM a kiadási előirányzat megmentésére használja fel tulajdonában lévő társaságát. Egy film készítése és bemutatása kapcsán például a költségvetési forrást azért biztosították – a közhasznúsági szerződés módosításával – a Zrínyi kht. számára, hogy az eredménytelen beszerzési eljárást a költségvetési évet követően folytathassák le a korábban tervezett kiadásokkal. A szaktárca akkor a Zrínyi kht. közvetítésével több tíz millió forintot költött el egy olyan kiadványra is, amely számítógépes CD segítségével kívánja meggyőzni a fiatalokat a katonaélet előnyeiről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.