Összesen 570 millió forintba került a 4-es villamos Fehérvári úti végállomásának átépítése és a villamospálya egy 200 méteres szakaszának részleges felújítása – közölte tegnap Wintermantel Zsolt (Fidesz) fővárosi frakcióvezető-helyettes. Az igazi problémát az okozza, hogy a beruházásnak nem volt elfogadott engedélyokirata, tehát közbeszerzési eljárás sem előzte meg. Az eredeti tervekben nem szerepelt ez a fejlesztés, így előzetesen meg sem vitathatták, hogy szükség van-e rá – tette hozzá.
Hasonló túlköltekezés tapasztalható a 41-es villamos Fehérvári úti megállójánál is. A BKV és a közlekedési ügyosztály szakemberei ugyanis azt szerették volna, ha ez a megálló a végállomása lenne ennek a járatnak. A felújításkor 130 millió forintért ki is alakították a végállomást, ám ebben a minőségében a megálló azóta sem funkcionál – mutatott rá a politikus. Szerinte mindkét beruházás esetében felelős a BKV és annak projektigazgatósága, illetve a városháza programvégrehajtó irodája is. – Ennek az irodának ugyanis módja lett volna a folyamatos ellenőrzésre – tette hozzá Wintermantel. A frakcióvezető-helyettes felháborítónak tartja, hogy a BKV azzal mentegeti magát a túlköltekezéssel kapcsolatban: nem találnak felelőst, mert nem egyénileg, hanem csoportok döntöttek a különböző beruházásokról.
A felszíni beruházások túlköltekezését firtató ellenzéki kérdésekre korábban Lakos Imre (SZDSZ), a városüzemeltetési bizottság elnöke úgy fogalmazott: a belső vizsgálat nem tárt fel semmilyen szabálytalanságot.

Szülő árulta az Elf Bart az iskolában