Értékesíti az állam a jelenleg magyar lobogóval üzemelő két tengerjáró hajót, a Pannon Sunt és a Pannon Start. A Mahart Rt. tulajdonosa, az ÁPV Rt. – mint arról beszámoltunk – tizenhárommillió dollárnyi, azaz két és fél milliárd forintos bevételre számít. Az orosz államadósságért vásárolt, egyenként 4600 hasznos hordképességű tengerjáró hajó 2002 óta járja a világtengereket, a Star és a Sun jelentős bevételt és nyereséget termel. Az univerzális teherhajók, amelyek ömlesztett és darabáru, valamint konténerek szállítására egyaránt alkalmasak, információink szerint tavaly 170 millió forintos nyereséget hoztak az üzemeltetőnek. A magyar lobogó azonban hamarosan lekerül a hajókról, ami összefüggésbe hozható a hazai tengerhajózás teljes leépítésével a kilencvenes években, egy korábbi kormányhatározattal, illetve a Mahart értékesítésével. Mint ismeretes, még a hajók elkészülte előtt levonták a Vörösmarty nevű hajóról a magyar lobogót, majd 2000. október 16-án kormányhatározatban rögzítették, hogy a tengerhajózás megszűnt. Eközben viszont egy orosz gyárban épült az az öt tengerhajó, amelyet az államadósság fejében vehettünk át. Ebből hármat a szállítást követően értékesített a Mahart a piacon, a Star és a Sun viszont két és fél éves késéssel készült el. A vevők időközben viszszaléptek, a tárolás és az álló hajók fenntartása viszont 700 millió forintjába került a Mahartnak.
A hajózási társaság lehetőséget kapott arra, hogy átmenetileg üzemeltesse a hajókat, ám az a nézet alakult ki, hogy Budapest központtal nem lehet eredményes tengerhajózást működtetni. A tavalyi kormányhatározat a Mahart Rt. privatizációjáról döntött, ami egyben annyit jelent, hogy leépül a tengerhajózás fenntartásához szükséges apparátus.

Menczer Tamás beszólt Magyar Péternek: „Ilyen a Barátok közt”