Jó lenne, ha valaki végre azt mondaná Juhász Ferencnek: Vigyázz! Pihenj! – közölte lapunkkal Répássy Róbert (Fidesz) azzal kapcsolatban, hogy információink szerint a Honvédelmi Minisztérium (HM) több tíz milliós fesztiválokat szervez toborzás címén Juhász Ferenc honvédelmi miniszter és Iváncsik Imre politikai államtitkár választási körzeteiben. Mint megírtuk, az úgynevezett toborzófesztiválokon Szolnokon hárommillió, Rakamazon 700 ezer forintot irányoztak elő a közreműködők és a szaktárca VIP-vendégeinek étkeztetésére.
Répássy szerint a rendezvények beleilleszthetők abba a reklámsorozatba, ahol Juhász Ferenc „ízléstelen módon több millió forint közpénzt használ fel saját maga népszerűsítésére”. – Miközben a Magyar Honvédség milliárdokat veszít el, és az alapvető NATO-felajánlásainkat sem teljesíthetjük a költségvetési megszorítások miatt, a sorkatonaság megszüntetéséről szóló műsoranyagokkal a miniszter önreklámozást folytat a szaktárca forrásaiból a médiában – jelentette ki.
Az elszámolásnál derül ki, hogy valójában mennyibe kerültek a fesztiválok a HM-nek, az előzetes elgondolásban csak keretösszegek szerepelnek – mondta Bocskai István, a HM szóvivőhelyettese. Állította: a szaktárca VIP-vendégeire csak a törvényesen meghatározott összeget költhették el, amely személyenként legfeljebb 4-5000 forint lehet. A fesztiválok költsége azonban függ a közreműködők számától és egyéb körülményektől is – tudatta a szóvivő-helyettes. Bocskai kiemelte: azért választották ki a két helyszínt, mert ezek a megyék adják a legtöbb szerződéses katonát a honvédségnek, és Szolnokon, illetve Rakamazon olyan hagyományos rendezvényekhez lehetett csatlakozni a toborzóprogrammal, ahol nagy létszámban megjelennek a helybeliek. Arra a felvetésünkre, hogy a szerződésesek felvételét jelenleg korlátozzák a hadseregnél, Bocskai megjegyezte: az érdeklődést fenn kell tartani a fiatalság körében, hiszen erre alapozhatnak majd, ha újra felvehetnek katonákat a hadseregbe.
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt