Több mint ötvenmillió forint bruttó összeget költ a Honvédelmi Minisztérium (HM) százhúsz 45 másodperces televíziós hirdetésre, valamint ezer utcai plakát elkészítésére és elhelyezésére az önkéntes haderőre való áttérés kampánya jegyében – közölte Matyuc Péter, a szaktárca szóvivője. Mint arról korábban beszámoltunk, a már futó rádióhirdetés-program harmincmillió forintjába kerül a minisztériumnak.
Sajtóértesülések szerint a ceremóniákkal és az ajándékokkal együtt több mint százmillió forintot költ majd a honvédség az utolsó sorkatonák búcsújára. A médiatervezési és -vásárlási munkákra nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki a szaktárca, de az ajánlatokat ismét a HM tulajdonában lévő Zrínyi Kommunikációs és Szolgáltató Kht.-nak kellett benyújtani és nem a minisztérium beszerzési hivatalának.
Matyuc Péter állítása szerint az október elsején elkezdett kampány szervezését ennek ellenére olyan cégekkel végeztetik, amelyek összességében a legjobb ajánlatot nyújtották be, értesüléseink szerint azonban a nyertesek könynyen felhasználhatták korábbi kapcsolataikat is a pályázáshoz. Az egyik győztes például az a Media Zone Hungary Reklámszolgáltatások Kft. lett, amelynek ügyvezetője, Bódis Klára a férjével, Birkás Balázzsal fordítóirodát is működtet Budapesten. Birkás Balázs többek között Kuncze Gábornak is tolmácsolást végzett az előző kormányzati ciklusban, amikor az SZDSZ-es politikus még belügyminiszter volt.
Információink szerint nem véletlen a HEY! Reklám és Produkciós Kft. megbízása sem. A cég vezetői, Mentes Endre és Dulin Zsolt ugyanis egy másik társaságukon, a Cinematrix Produkciós Kft.-n keresztül rendszeresen dolgoznak az ellenzékinek nem nevezhető TV2-nek, a TV Sziget Kulturális és Szolgáltató Kft.-n keresztül pedig üzleti kapcsolatban állnak a jelenlegi kormánypártokkal jó kapcsolatot ápoló Gerendai Károllyal, a Sziget fesztivál fő szervezőjével, a Sziget Kulturális és Menedzser Iroda Kft. első emberével is.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása