Százmilliós kampány

Százmillió forintnál is többet költ a Honvédelmi Minisztérium az önkéntes haderő népszerűsítésére és az utolsó sorkatonák búcsúztatására. Értesüléseink szerint a program októberben kezdődő, több mint ötvenmilliós televíziós és plakáthirdetéseinek médiatervezési és -vásárlási feladatait a jelenlegi kormánypártokkal jó kapcsolatot ápoló cégek végezhetik.

2004. 10. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint ötvenmillió forint bruttó összeget költ a Honvédelmi Minisztérium (HM) százhúsz 45 másodperces televíziós hirdetésre, valamint ezer utcai plakát elkészítésére és elhelyezésére az önkéntes haderőre való áttérés kampánya jegyében – közölte Matyuc Péter, a szaktárca szóvivője. Mint arról korábban beszámoltunk, a már futó rádióhirdetés-program harmincmillió forintjába kerül a minisztériumnak.
Sajtóértesülések szerint a ceremóniákkal és az ajándékokkal együtt több mint százmillió forintot költ majd a honvédség az utolsó sorkatonák búcsújára. A médiatervezési és -vásárlási munkákra nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki a szaktárca, de az ajánlatokat ismét a HM tulajdonában lévő Zrínyi Kommunikációs és Szolgáltató Kht.-nak kellett benyújtani és nem a minisztérium beszerzési hivatalának.
Matyuc Péter állítása szerint az október elsején elkezdett kampány szervezését ennek ellenére olyan cégekkel végeztetik, amelyek összességében a legjobb ajánlatot nyújtották be, értesüléseink szerint azonban a nyertesek könynyen felhasználhatták korábbi kapcsolataikat is a pályázáshoz. Az egyik győztes például az a Media Zone Hungary Reklámszolgáltatások Kft. lett, amelynek ügyvezetője, Bódis Klára a férjével, Birkás Balázzsal fordítóirodát is működtet Budapesten. Birkás Balázs többek között Kuncze Gábornak is tolmácsolást végzett az előző kormányzati ciklusban, amikor az SZDSZ-es politikus még belügyminiszter volt.
Információink szerint nem véletlen a HEY! Reklám és Produkciós Kft. megbízása sem. A cég vezetői, Mentes Endre és Dulin Zsolt ugyanis egy másik társaságukon, a Cinematrix Produkciós Kft.-n keresztül rendszeresen dolgoznak az ellenzékinek nem nevezhető TV2-nek, a TV Sziget Kulturális és Szolgáltató Kft.-n keresztül pedig üzleti kapcsolatban állnak a jelenlegi kormánypártokkal jó kapcsolatot ápoló Gerendai Károllyal, a Sziget fesztivál fő szervezőjével, a Sziget Kulturális és Menedzser Iroda Kft. első emberével is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.