Úgy tervezte Hovanec Zoltán, a szervező Mira Mare Yachting igazgatója, hogy idén a Dubrovnik Challenge más lesz, mint az eddigi három volt. Hagyományosan ez az évadzáró regatta az Adrián, ezután már zordabb idők jönnek. Amikor a tizenkét hajó 123 magyar vitorlázóval október 17-én, vasárnap elindult Splitből, meg is mutatta a tenger, hogy ezen a vidéken ő az úr. Olykor 25-30 csomós nyugati szélben, 3-4 méteres hullámok között jutott el a mezőny Hvar szigetére az első, 32 mérföldes szakasz után.
Három kategóriában hirdették meg a versenyt: Elan 45-ös, Sun Odyssey 40-es és nyílt osztályok küzdöttek a helyezésekért. Rögtön az első nap kisebb szenzációval végződött. A futamot ugyanis a Navigo I. – fedélzetén többek között a Magyar Nemzet munkatársaival – nyerte meg, jóllehet a negyvenlábas hajó a mezőny legkisebb és leglomhább vitorlása volt.
Másnap újabb 32 mérföld várt a versenyzőkre. Hvarból Korculáig kellett eljutniuk, ami a festői sziget felől fújó jugóban nem volt egyszerű feladat. Szépen cirkáltak a hajók a cél felé, a befutónál a gyengülő szél miatt még az áramlattal is meg kellett küzdeniük. Ebben a futamban a nyílt osztályos Tux nyert Perl Tamás vezérletével, a tavaly és tavalyelőtt is győztes Kirimi Zoltán csapatával második helyen végzett.
Kedden Dubrovnik volt a cél. Jóllehet a meteorológia kemény időt ígért, a szél ereje nem nőtt
1,5-2 csomó fölé, így este a tízórás limitidő ellenére néhány hajó kénytelen volt föladni a versenyt. Ők motorral jutottak el a hegyek közé zárt kikötőig.
Korán keltek a magyar vitorlázók szerdán a montenegrói hatóságok vámvizsgálata miatt. Dubrovnikból Cavtat érintésével hajózott be a mezőny az Adria egyetlen fjordjába, a kotori öbölbe. Este Tivatban katonazenekar és népes közönség várta a hajósokat, akik hivatalos vitorlásversenyen először hódították meg Montenegrót. Késő estébe nyúló vacsora és díjkiosztó ünnepség zárta a napot.
Az öböl felfedezésével töltött szabadnap után péntek reggel újra versenyre keltek a hajók. Gyenge volt a szél, ezért délután hatkor lerövidítették a távot, és Cavtatnál befuttatták a mezőnyt. Ezt a szakaszt ismét a Navigo I. nyerte. Este és másnap Dubrovnikban pihentek a hajósok az utolsó, nagy túra előtt. Szombat este vágtak neki a légvonalban is tetemes, 99 mérföldnyi távnak, hogy visszajussanak a kiindulási ponthoz, Split kikötőjébe. Több mint negyven órán át tartott a végső szakasz. Ezen némely egység 170 mérföldet is hajózott az éjszakai és nappali navigáció idején.
A végeredmény: 1. Karin (Elan 45). Kapitány: Medgyesi János
2. Giueschia (Elan 45). Kapitány: Szabó Ferenc
3. Navigo I. (Sun Odyssey 40). Kapitány: Nagy György