Tíz nap az Adrián

A legek versenyére sikeredett az idei IV. Dubrovnik Challenge 2004 adriai vitorlásregatta. Tíz napig küzdött egymással és az időjárás szeszélyeivel a száznál is több magyar hajós. Csaknem 400 tengeri mérföldet tettek meg, az utolsó, éjjel-nappali futam majd 40 órán át tartott, ráadásul hivatalosan először léptek hazánk vitorlázói Montenegró partjára, miután behajóztak a kotori öbölbe.

Munkatársunktól
2004. 10. 30. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tervezte Hovanec Zoltán, a szervező Mira Mare Yachting igazgatója, hogy idén a Dubrovnik Challenge más lesz, mint az eddigi három volt. Hagyományosan ez az évadzáró regatta az Adrián, ezután már zordabb idők jönnek. Amikor a tizenkét hajó 123 magyar vitorlázóval október 17-én, vasárnap elindult Splitből, meg is mutatta a tenger, hogy ezen a vidéken ő az úr. Olykor 25-30 csomós nyugati szélben, 3-4 méteres hullámok között jutott el a mezőny Hvar szigetére az első, 32 mérföldes szakasz után.
Három kategóriában hirdették meg a versenyt: Elan 45-ös, Sun Odyssey 40-es és nyílt osztályok küzdöttek a helyezésekért. Rögtön az első nap kisebb szenzációval végződött. A futamot ugyanis a Navigo I. – fedélzetén többek között a Magyar Nemzet munkatársaival – nyerte meg, jóllehet a negyvenlábas hajó a mezőny legkisebb és leglomhább vitorlása volt.
Másnap újabb 32 mérföld várt a versenyzőkre. Hvarból Korculáig kellett eljutniuk, ami a festői sziget felől fújó jugóban nem volt egyszerű feladat. Szépen cirkáltak a hajók a cél felé, a befutónál a gyengülő szél miatt még az áramlattal is meg kellett küzdeniük. Ebben a futamban a nyílt osztályos Tux nyert Perl Tamás vezérletével, a tavaly és tavalyelőtt is győztes Kirimi Zoltán csapatával második helyen végzett.
Kedden Dubrovnik volt a cél. Jóllehet a meteorológia kemény időt ígért, a szél ereje nem nőtt
1,5-2 csomó fölé, így este a tízórás limitidő ellenére néhány hajó kénytelen volt föladni a versenyt. Ők motorral jutottak el a hegyek közé zárt kikötőig.
Korán keltek a magyar vitorlázók szerdán a montenegrói hatóságok vámvizsgálata miatt. Dubrovnikból Cavtat érintésével hajózott be a mezőny az Adria egyetlen fjordjába, a kotori öbölbe. Este Tivatban katonazenekar és népes közönség várta a hajósokat, akik hivatalos vitorlásversenyen először hódították meg Montenegrót. Késő estébe nyúló vacsora és díjkiosztó ünnepség zárta a napot.
Az öböl felfedezésével töltött szabadnap után péntek reggel újra versenyre keltek a hajók. Gyenge volt a szél, ezért délután hatkor lerövidítették a távot, és Cavtatnál befuttatták a mezőnyt. Ezt a szakaszt ismét a Navigo I. nyerte. Este és másnap Dubrovnikban pihentek a hajósok az utolsó, nagy túra előtt. Szombat este vágtak neki a légvonalban is tetemes, 99 mérföldnyi távnak, hogy visszajussanak a kiindulási ponthoz, Split kikötőjébe. Több mint negyven órán át tartott a végső szakasz. Ezen némely egység 170 mérföldet is hajózott az éjszakai és nappali navigáció idején.



A végeredmény: 1. Karin (Elan 45). Kapitány: Medgyesi János
2. Giueschia (Elan 45). Kapitány: Szabó Ferenc
3. Navigo I. (Sun Odyssey 40). Kapitány: Nagy György

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.