Tegnap éjfélig az új és a leköszönő tárcavezetőknek kellett vagyonnyilatkozatot adniuk.
Kóka János frissen kinevezett gazdasági és közlekedési miniszter által megadott adatokból az derül ki: legjobban 1998-ban keresett a tárcavezető, abban az évben jövedelme meghaladta a 486 millió forintot. A miniszter 2000-ben és 2001-ben is évi 100 millió forintnál többet vihetett haza, ehhez képest eltörpül a tavalyi alig 7 millió forintot meghaladó jövedelme. A 2003. december 31-i állapotokat tükröző vagyonbevallása szerint három budapesti ingatlannal rendelkezik, amelyek közül a legnagyobb (amelyben 25 százalékos tulajdonos) területe 1191 négyzetméter. Ezenkívül Kóka fele részben tulajdonosa egy verőcei, 637 négyzetméteres ingatlannak is. Forintban, amerikai dollárban és euróban meglévő pénzügyi befektetései, illetve a birtokában lévő készpénz meghaladja a 353 millió forintot. Tavaly, év végén három gazdasági társaságban volt tulajdonos az SZDSZ által a kormányba jelölt milliárdos – ezek közül a Wallis European Management Services L&D ciprusi cégben birtokolt részesedését mára eladta –, aki szerepel a 100 leggazdagabb magyar listáján.
Ugyancsak megtalálható ezen a listán Gyurcsány Ferenc is, aki most az év elején tett vagyonnyilatkozatát nyújtotta be újra. Igaz, erre van lehetősége, hiszen a jelenlegi bevallásnak is a tavalyi év végi állapotokat kell rögzítenie. Ismeretes: Gyurcsány 2003-ban több mint bruttó 81 millió forintos jövedelemről adott számot. A korábbi nyilatkozatok szerint ezt lényegében fel is élte, az összeget „nagypolgári” életvitelének fenntartására fordította, azaz többet költött egy nap, mint a havi magyar átlagbér.
Lapzártánkig Rácz Jenő új egészségügyi miniszter és Petrétei József igazságügy-miniszter nem adta le vagyonbevallását. A távozása miatt vagyonnyilatkozatra kötelezett Csillag István és Bárándy Péter bevallásából az derül ki, hogy vagyonuk lényegesen nem változott az elmúlt évben. Kökény Mihálynak és Medgyessy Péternek azért nem kellett beadniuk nyilatkozatot, mert a parlamentben tovább dolgoznak.

Waze: eltűnhet a legfontosabb funkció, ez minden autóst érinthet