Jelentős részesedéssel, 35-36 százalékkal rendelkezik a Globus vállalatcsoport a hazai gyorsfagyasztott zöldségek piacán, míg a gyorsfagyasztott késztermékekből tíz, a tésztás termékekből hat százalékot mondhat magáénak. A cégcsoportnak öt meghatározó vállalata működik itthon, egy pedig Lengyelországban, amelyek összesen kilenc telephelyen termelnek, és közülük hétben állítnak elő gyorsfagyasztott termékeket.
Ezzel a Globus csoport a gyorsfagyasztott termékek legnagyobb előállítójának számít: nemcsak itthon, hanem a közép-európai térségben is – mondta el Eperjesi Imre vezérigazgató. Hozzátette, hogy négy lengyelországi egység termelésének nyolcvan százalékát az EU régi tagállamainak piacain értékesítik, de egyre fontosabb a vállalat számára a dinamikusan fejlődő lengyel piac is, ahol részesedésük gyors növelése a cél. A hazai gyárakról elmondta, hogy nagyrészt azok is exportra termelnek, de számukra nagyon fontos a magyar piac is. Ezért sajnálatos, hogy itthon egyre több alacsony árú és minőségű, ismeretlen márka jelenik meg, ami összességében ronthatja a gyorsfagyasztott zöldségek fogyasztásának növekedését.
Eperjesi Imre hangsúlyozta, a fogyasztók joggal várják el, hogy „a fagyasztott termékek a friss áruknál is frissebbek legyenek”, hiszen azokat a betakarítás után néhány órával már lefagyasztják, míg az úgynevezett friss áruk akár napokig állhatnak, „törődhetnek” a pultokon, a kereskedőknél vagy a termelőknél. Ha viszont a vevő csalódik a mélyhűtött termékekben – és a rossz minőségű import ezért veszélyes –, elfordul azok fogyasztásától. Mindezeket figyelembe véve mégis azt mondhatjuk – folytatta a vezérigazgató –, hogy a magyar hűtőipar egyértelműen exportorientált, annak ellenére, hogy az unió piacán nagyon kemény a verseny, és a hazai cégek közül több igen nehéz helyzetben van, sőt van olyan is, amely felszámolás alatt áll, azt is mondhatjuk, hogy a talpon maradó cégek lehetőségei a gyártói piac konszolidációja után javulhatnak.
A fogyasztói szokásokról és a lakossági igényekről Eperjesi úgy nyilatkozott, hogy mennyiségben és értékben is nő a hozzáadott értéket képviselő termékek aránya, illetve bővülhet a tésztás termékek piaca is. Ugyanakkor az alapvető zöldségek esetében a fogyasztók egyre inkább csak az árat nézik, aminek következtében egymást követik a látványos akciók, amelyek nem hangsúlyozzák minden esetben a minőséget. Ezért a Globus folytatja a hozzáadott értékeket képviselő termékek kifejlesztését. A magyaros ízeket helyezzük előtérbe, illetve fejlesztjük tésztás családunkat is, amellyel egy új fogyasztói réteget is igyekszünk megcélozni – fűzte hozzá a szakember.
Felelősséggel vállalt lét
