Regionális cég lett a Globus csoport

H Ű T Ő I P A R

Nagy Ottó
2004. 11. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős részesedéssel, 35-36 százalékkal rendelkezik a Globus vállalatcsoport a hazai gyorsfagyasztott zöldségek piacán, míg a gyorsfagyasztott késztermékekből tíz, a tésztás termékekből hat százalékot mondhat magáénak. A cégcsoportnak öt meghatározó vállalata működik itthon, egy pedig Lengyelországban, amelyek összesen kilenc telephelyen termelnek, és közülük hétben állítnak elő gyorsfagyasztott termékeket.
Ezzel a Globus csoport a gyorsfagyasztott termékek legnagyobb előállítójának számít: nemcsak itthon, hanem a közép-európai térségben is – mondta el Eperjesi Imre vezérigazgató. Hozzátette, hogy négy lengyelországi egység termelésének nyolcvan százalékát az EU régi tagállamainak piacain értékesítik, de egyre fontosabb a vállalat számára a dinamikusan fejlődő lengyel piac is, ahol részesedésük gyors növelése a cél. A hazai gyárakról elmondta, hogy nagyrészt azok is exportra termelnek, de számukra nagyon fontos a magyar piac is. Ezért sajnálatos, hogy itthon egyre több alacsony árú és minőségű, ismeretlen márka jelenik meg, ami összességében ronthatja a gyorsfagyasztott zöldségek fogyasztásának növekedését.
Eperjesi Imre hangsúlyozta, a fogyasztók joggal várják el, hogy „a fagyasztott termékek a friss áruknál is frissebbek legyenek”, hiszen azokat a betakarítás után néhány órával már lefagyasztják, míg az úgynevezett friss áruk akár napokig állhatnak, „törődhetnek” a pultokon, a kereskedőknél vagy a termelőknél. Ha viszont a vevő csalódik a mélyhűtött termékekben – és a rossz minőségű import ezért veszélyes –, elfordul azok fogyasztásától. Mindezeket figyelembe véve mégis azt mondhatjuk – folytatta a vezérigazgató –, hogy a magyar hűtőipar egyértelműen exportorientált, annak ellenére, hogy az unió piacán nagyon kemény a verseny, és a hazai cégek közül több igen nehéz helyzetben van, sőt van olyan is, amely felszámolás alatt áll, azt is mondhatjuk, hogy a talpon maradó cégek lehetőségei a gyártói piac konszolidációja után javulhatnak.
A fogyasztói szokásokról és a lakossági igényekről Eperjesi úgy nyilatkozott, hogy mennyiségben és értékben is nő a hozzáadott értéket képviselő termékek aránya, illetve bővülhet a tésztás termékek piaca is. Ugyanakkor az alapvető zöldségek esetében a fogyasztók egyre inkább csak az árat nézik, aminek következtében egymást követik a látványos akciók, amelyek nem hangsúlyozzák minden esetben a minőséget. Ezért a Globus folytatja a hozzáadott értékeket képviselő termékek kifejlesztését. A magyaros ízeket helyezzük előtérbe, illetve fejlesztjük tésztás családunkat is, amellyel egy új fogyasztói réteget is igyekszünk megcélozni – fűzte hozzá a szakember.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.