A szegedi nagyállomás is része volt annak, az előző választási ciklusban elfogadott húszmilliárd forintos korszerűsítési programnak, amely szerint országszerte 30 vasútállomást felújítanának. Ehhez csatlakozott a helyi önkormányzat is, amikor 2002-ben megállapodást kötött a MÁV Rt. korábbi vezetőivel, hogy a város százmillió forinttal támogatja a pályaudvar környékének szebbé tételét. Akkor bejelentették: még a helyhatósági választások előtt elkezdődnek a munkálatok. Miután vezetőváltásra került sor a MÁV Rt.-nél és az önkormányzatnál is, a kezdés határideje folyamatosan módosult.
Arról azonban nem feledkeztek meg a vasúttársaságnál, hogy a szegediek megnyugtatására konténereket helyezzenek el az állomás közvetlen közelében – amelyek azóta is ott vannak – jelezvén, valóban készülnek a rekonstrukcióra. Az épület kiürítését követően ugyanis ezekben kapnak helyet a jegypénztárak és a várótermek.
Ám a munkálatok azóta sem kezdődtek el. A késlekedésre különféle magyarázatokat kerestek, miközben a MÁV-nál arról is gondoskodtak, hogy ígéretekből ne szenvedjenek hiányt a szegediek. Ebben Udvari László, a részvénytársaság igazgatóságának elnöke is jeleskedett, amikor márciusban, a szegedi vasút fennállásának 150. évfordulóján tartott ünnepségen kijelentette: 2005 végére újraavathatják a több mint százéves pályaudvart. Szakemberek azt állítják, ha a munkálatokat most kezdenék el, akkor sem tudnák elvégezni jövő év végéig. Arról nem szólva, hogy a tervezett összegből képtelenség fedezni a kiadásokat. Az időközben megnövekedett árak miatt a felújítás költsége akár a kétmilliárd forintot is elérheti.

Lenyűgöző égi jelenség ragyogta be a magyar eget