Ismét kigyulladt egy BKV-busz tegnap a fővárosban. Délután fél három körül indult a Moszkva térről Budakeszi felé a 22-es járat – tájékoztatta lapunkat a vállalat illetékese. A Szépjuhászné megállóban érzékelte a vezető, hogy füstöl a motortér, majd láng csap ki belőle. Ezt jelezte a Moszkva téri diszpécserközpontnak, amelynek munkatársai értesítették a tűzoltókat. Szerencsére sikerült leszállítani a járművön utazó tíz-tizenkét utast. Mire a tűzoltók kiérkeztek, a buszvezető poroltóval eloltotta a lángokat.
Miként megtudtuk, a meghibásodott buszt ilyenkor zárolják, hozzányúlni nem szabad, amíg a tűzoltóság szakértői át nem vizsgálták. Az első feltételezések szerint az egyik elektromos kábel rövidzárlata okozhatta a tüzet.
A közelmúltban már több, a mostanihoz hasonló Ikarus gyulladt meg. Szeptember 7-én a zsúfolt piros 17-es kapott lángra, majd égett ki Kőbányán. Az utasok még időben leszálltak. Öt nappal később a főváros XI. kerületében, a Krisztina körút és a Csaba utca kereszteződésénél üzemanyag-szivárgás miatt lobbant be az egyik üres garázsjárat. A lángokat a sofőr poroltóval megfékezte, és a busz folytatni tudta útját. Október 8-án a XIII. kerületi Pap Károly utcánál haladó Ikarus 260-as motorteréből szivárgott füst. A járaton 30-an utaztak, de a vezetőnek sikerült leterelnie őket, mielőtt a tűz belobbant.
Korábbi vizsgálatok szerint konstrukciós hiba okozta az alacsony padlós Ikarusz autóbuszok tűzeseteit. A motortér azért gyulladt ki, mert az éghető anyagból készült hangszigetelés egy-két centiméterre volt a forró kipufogódobtól. A BKV illetékesei akkor megígérték, hogy átmeneti megoldásként tűzálló elválasztó lemezt építenek be, év végéig pedig átalakítják mind a hatvan ilyen autóbuszt.

Így alakulnak az üzemanyagárak – nem mindegy, hol tankolsz