Az orvosok számára fontos az internet

Dénes Zoltán
2004. 12. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly szerepet játszik a gyógyszerkutató cégek marketingkommunikációs tevékenységében az internet, mert ezen az úton a házi- és üzemorvosok kétharmadához jutnak el a gyógyszercégek legfrissebb információi. Ez a szám nagyon jelentős ahhoz képest, hogy a hazai felnőtt lakosságnak csak 21 százaléka használja az internetet.
A GfK piackutató felmérésében megkérdezett orvosok az egyes információtípusok közül a termékinformációkat tartják a legfontosabbnak, de nagy érdeklődést tanúsítanak a honlapokon olvasható szakcikkek iránt is, míg harmadik helyre a termékek áráról és a társadalombiztosítási támogatásról szóló tájékoztatást sorolták. Csak ezután következtek a klinikai kutatási eredmények, majd a pályázati anyagokról szóló hirdetmények. Az orvosok által a cégek honlapjaival szemben támasztott követelmények közül kimagaslik az információtartalom, amit a válaszadók kilencvennégy százaléka tartotta fontosnak, s minél idősebb egy-egy orvos, annál fontosabbnak ítéli meg ezt a kérdést.
A vizsgálatba bevont tizennégy cég honlapjainak látogatottsága nagyjából megegyezett a piaci rangsorukkal, de érdekes, hogy amíg a negyvenévesnél idősebb orvosok az átlagnál gyakrabban kattintanak a generikus gyógyszercégek honlapjaira, addig a fiatalok körében kiemelkedően népszerűek az innovatív vállalatoktól beszerezhető információk.
A honlap-látogatottság szempontjából a praxis mérete szerint nem tapasztalható jelentős különbség, de az megállapítható, hogy az ezerhatszáz betegnél többet ellátó orvosok gyakrabban kattintanak a gyógyszergyárak oldalaira.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.