Komoly szerepet játszik a gyógyszerkutató cégek marketingkommunikációs tevékenységében az internet, mert ezen az úton a házi- és üzemorvosok kétharmadához jutnak el a gyógyszercégek legfrissebb információi. Ez a szám nagyon jelentős ahhoz képest, hogy a hazai felnőtt lakosságnak csak 21 százaléka használja az internetet.
A GfK piackutató felmérésében megkérdezett orvosok az egyes információtípusok közül a termékinformációkat tartják a legfontosabbnak, de nagy érdeklődést tanúsítanak a honlapokon olvasható szakcikkek iránt is, míg harmadik helyre a termékek áráról és a társadalombiztosítási támogatásról szóló tájékoztatást sorolták. Csak ezután következtek a klinikai kutatási eredmények, majd a pályázati anyagokról szóló hirdetmények. Az orvosok által a cégek honlapjaival szemben támasztott követelmények közül kimagaslik az információtartalom, amit a válaszadók kilencvennégy százaléka tartotta fontosnak, s minél idősebb egy-egy orvos, annál fontosabbnak ítéli meg ezt a kérdést.
A vizsgálatba bevont tizennégy cég honlapjainak látogatottsága nagyjából megegyezett a piaci rangsorukkal, de érdekes, hogy amíg a negyvenévesnél idősebb orvosok az átlagnál gyakrabban kattintanak a generikus gyógyszercégek honlapjaira, addig a fiatalok körében kiemelkedően népszerűek az innovatív vállalatoktól beszerezhető információk.
A honlap-látogatottság szempontjából a praxis mérete szerint nem tapasztalható jelentős különbség, de az megállapítható, hogy az ezerhatszáz betegnél többet ellátó orvosok gyakrabban kattintanak a gyógyszergyárak oldalaira.

Kocsis Máté keményen odaszólt Magyar Péternek