Összehasonlításként a piackutató cég azt is közölte, hogy két szezonnal ezelőtt e termékek mennyiségi piacrésze még 69 százalék körül mozgott, amellyel értékben is közel 62 százalékot szereztek. Ez viszont az üreges figurák arányának valamelyes visszaesését jelenti. Az átlagárakat szemlélve kitűnik, hogy a vizsgált időszakban az üreges figurák darabra vetített átlagára volt a legalacsonyabb a szezontermékek körében. Érdekes azonban, hogy amíg 2003 decemberében az üreges termékekért átlagosan 119 forintot kértek a pénztárakban, idén januárban pedig furcsa módon ennél is magasabb, 120 forintos átlagárat értek el. A három nagy cég által irányított karácsonyi szezontermékek piacán növekedett a tejcsokoládéból készült áruféleségek részesedése. Tavaly az összes eladott terméknek már csaknem 35 százaléka készült tejcsokoládéból, szemben az előző évben mért 32 százalékkal.
A forgalmazásban a nagy alapterületű üzletek adták a legfontosabb színteret, amelyek az évek során egyre nagyobb jelentőségre tettek szert. A tavalyi szezonban az üreges termékeknek már mintegy 52 százalékát adták el ezer négyzetméternél nagyobb üzletben, míg az azt megelőző szezonban ezek az egységek 43, 2001-ben pedig még csak 37,5 százalékkal részesedtek a mennyiségi forgalomból.
Új szín a palettán
A karácsonyi szezon nem csak a szaloncukorban és üreges tejfigurákban érdekelteket mozgatja meg; mások, más termékekkel is csatlakozhatnak az ünnepi készülődéshez.
E cégek közé tartozik a Detki Keksz, amelynek Mese Mézes linzercsaládjának egyes képviselői is – sima, tej- és étbevonós – szerepelhetnek fenyőfadíszként. Pavlova Olga, a cég ügyvezető igazgatója ehhez kapcsolódva hozzátette: Mese sorozatukon kívül híresek háztartási kekszükről is, amelyből darált formában ünnepek előtt nagyon sok fogy. Pavlova Olga jövő évi terveik között megemlítette az egészséges táplálkozást elősegítő rostokat tartalmazó keksz bevezetését, és szeretnék a kávé szerelmeseit is megcélozni egy darabonként becsomagolt karamellás finomsággal.
Az ügyvezető megjegyezte: amióta Magyarországon megnyílt a piac, azt tapasztalja, hogy a magyar vásárlók egyre fogékonyabbak az újdonságokra, de ez valahol a magyar élelmiszergyártóknak problémát jelent, mert a fogyasztók a magyar újdonságokkal együtt nagyon sok külföldi terméket is vásárolnak.