Nestlé-áruk: részleges a megújulás

Hasonlóan a tavalyi és az azt megelőző trendhez, az idén is minden valószínűség szerint folytatódik a karácsonyi csokoládépiac kettészakadása. Legalábbis a Nestlé szakemberei a tejcsokoládé és a nugátpiac további differenciálódását vetítik előre. Ezt a Nestlé is figyelembe veszi, és ennek megfelelően dobja piacra – az idén részben megújult – termékeit.

Nagy Ottó
2004. 12. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tovább erősödött az utóbbi években tapasztalható tendencia a tavalyi Mikulás-szezonban. A piac mennyiségben is fejlődött, de a jelentősebb növekedés mégis értékben volt tapasztalható. Ez a változás két dolognak köszönhető. Az egyik, hogy a piac egyértelműen elmozdult a magasabb értékeket képviselő valódi csokoládéból készült termékek felé a gyengébb minőségű, kakaós tejbevonó masszából készült portfólióhoz képest. Másrészt a különböző játékokat tartalmazó karácsonyi csomagok, illetve speciális csomagolások térhódítása is nagyban hozzájárult a piac értékbeli növekedéséhez. Ezek a hagyományostól eltérő, magasabb értéket képviselő specialitások évről évre nagyobb árbevételt hoznak, és növekvő jelentőségűek a választékon belül. Jelenleg a teljes szezonális árbevétel negyedét adják – nyilatkozta lapunknak Miklós Panna, a Nestlé Hungária Kft. brand managere, hozzátéve: feltételezéseik szerint az utóbbi években tapasztalható piaci trend a 2004-es karácsonyi szezonban sem alakul majd másként.
– Egyre inkább beszélhetünk elkülönítve a tejcsokoládé-, illetve a nugátpiac alakulásáról, ami az árakban is megmutatkozik. A portfólió elmozdulása lehetőséget ad a gyártóknak, hogy árszínvonalban is egyértelmű különbséget tegyenek a valódi csokoládéból, illetve kakaós tejmasszából készített termékeik között. A nugáttermékek átlagos kilóára nagyságrendileg a fele a tejcsokoládéból készítetteknek, így egyértelmű piaci szegmentációról beszélhetünk, mind a termékminőséget, mind az árat illetően. Az ajándékcsomagok – tovább különülve a nugátfiguráktól – a tejcsokoládé figurák átlagárának duplájáért értékesíthetőek, ezáltal mintegy függetlenítik magukat a szorosan vett figurapiacon tapasztalható árversenytől. Ezen a szegmensen belül a fogyasztó sokkal inkább a márka, a minőség és az esztétikus megjelenés alapján dönt, mint az ár figyelembevételével – ismertette Miklós Panna.
A tejcsokoládé és a nugát közötti jelentős árkülönbség miatt a tejcsokoládé figurákat meg kell különböztetnünk a fogyasztó szemében a nugáttermékektől, hiszen a jobb minőségű csokoládé önmagában nem elegendő ösztönzés arra, hogy a fogyasztók a magasabb árat kifizessék. A differenciálás kulcsa a márkázás, hiszen egy ismert márka a minőség védjegyeként szolgál, mert ezeknél a termékeknél a fogyasztó biztosan tudja, hogy valódi csokoládéra és standard minőségre számíthat – mondta a szakember, rámutatva, hogy a Nestlé a már évek óta megszokott rendszerben kakaós tej termékeit az idén is márkázatlanul, valódi csokoládé termékeit pedig márkák alá besorolva értékesíti. – Cégünk bevezetett márkáival jelentkezik ebben a szezonban is. A választékban megtalálható a Boci, amely országosan az első számú márka volt a tavalyi értékesítések alapján. Továbbá a Smarties, a Nesquik, az After Eight, illetve a Nestlé márkáink találhatók meg az idei karácsonyi szezonális választékban – tette hozzá a Nestlé képviselője.
Miklós Panna a 2004-es szezon kapcsán elmondta, teljesen megújították portfóliójuk húsz százalékát, és az ismertetett piaci tendenciák szellemében a fejlesztések során a hangsúlyt elsősorban az ajándékcsomagokra, illetve speciális csomagolásokra helyezték. A cég a felnőttekre is gondolt. Az idén az After Eight termékek között megtalálható lesz a mentolos étcsokoládéból készült 20 grammos és 125 grammos Mikulás is. Az újdonságok mellett a választék további 30 százalékán vittek végbe kisebb módosításokat, amelyek eredményeként változott a formátum, frissült a grafika. A külcsín módosítása mellett növekvő hangsúlyt fektettek arra, hogy a termékek a különböző bolttípusok számára megfelelő kiszerelésekben legyenek elérhetőek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.