A japán Suzuki kisautógyár, amely hazájában a legnagyobb, idén 9 százalékkal 2,164 millióra akarja növelni a gyártott kocsik számát.
Japánban a gyártás várhatóan 2 százalékkal 1,025 millió autóra csökken, miközben külföldön 21 százalékkal 1,139 millióra nő – közölték a vállalatnál tegnap Tokióban. Az eladásokat 12 százalékkal 2,09 millióra akarják szaporítani ebben az évben. Az új, Japánban, Magyarországon, Kínában és Indiában gyártott Swift modellből az idén 250 ezret tervez a cég eladni. Motorkerékpárból 31 százalékkal többet, 3,65 milliót terveznek értékesíteni. Tavaly a Suzuki, amelynek 20 százaléka az amerikai General Motorsé, 1 986 749 autót gyártott, 11 százalékkal többet, mint 2003-ban, és az értékesítés 12 százalékkal 1,87 millióra nőtt. Erre az évre 2,2 billió jenes bevételt terveznek a tavalyi naptári évi 2 billió jenes (19,35 milliárd dollár) terv után, amelyet túlteljesítettek – tájékoztatott az MTI.
Korábban, decemberben jelentették, hogy a Suzuki a márciussal záruló második üzleti fél évében csak 500 ezer autót fog gyártani a tervezett 530 ezer helyett Japánban, az acélhiány miatt. A vállalat szerint a csökkentett terv ellenére a második üzleti fél évben így is 10 százalékkal több kocsit gyártanak, mint egy évvel korábban, és a csökkentés nem befolyásolja az eredményvárakozást sem. Novemberben 17 százalékkal több autót értékesítettek, mint tavaly novemberben.
Belehúzott a Toyota. A Ford Motor Co. által közzétett 2004-es 6,798 millió darabos termelési teljesítménye alapján biztosnak tűnik, hogy a Toyota decemberben kiadott 7,470 millió darabos előzetes adata alapján megőrizte a második legnagyobb autógyártó rangját. A Ford eladási adatai nem tartalmazzák leányvállalata, a Mazda Motor Corp. 1,1 millióra tervezett eladásait. A Toyota forgalmi becslése magában foglalja a Daihatsu Motor Co. és a Hino Motors Ltd. értékesítési adatait.