Összességében 1,122 milliárd euró támogatást szavazott meg az Európai Bizottság Magyarország számára közlekedési és környezetvédelmi beruházásokra, amit 2004–2006 között lehet felhasználni. A rendelkezésre álló forrásoknak eddig csak a töredékét használtuk fel. A kohéziós alapok igénybevételekor a beruházások költségeinek legfeljebb nyolcvanöt százalékát finanszírozhatja Brüsszel.
Közlekedési célokra korábban 120 millió euró Phare-támogatást hívott le Magyarország, ebből valósult meg többek között a záhonyi központ infrastruktúrájának átépítése, a Ferencváros– Soroksár közötti vasút felújítása, illetve – az Orbán-kabinet idején – az új magyar–szlovén vasútvonal megépítése. Az ország 2000-ben az ISPA alapból felhasználható pénzek döntő részét is lekötötte.
Az ISPA-program csatlakozásunk napján zárult le, ettől kezdve a kohéziós alapokból juthat uniós forráshoz az ország, amelyből a még be nem fejezett beruházások finanszírozhatók. Vasúti fejlesztésekre e keretből 190 millió eurót használunk fel, három fejlesztéshez. Két útburkolat-felújítási programot is támogat az EU, a hármas és a harmincötös számú főutaknál húszmillió euró, a kettes, hatos, negyvenkettes, negyvenhetes, ötvenhatos főutaknál pedig 54 millió euró értékben.
A kohéziós alapnál három programra nyújtott be az ország támogatási igényt. Ebből eddig kettő finanszírozását hagyta jóvá az EU: 284 millió eurót az M0-s útgyűrű új szakaszának építésére,
és 107 millió eurót a Szolnok– Lökösháza közötti vasútvonal korszerűsítésére. A légiirányítási rendszer korszerűsítéséről később várható döntés.

A Karácsony-féle Pride-ról kérdeztük a Tisza Pártot, mi is meglepődtünk a válaszon