Naponta 42 600 helyközi autóbuszjáratot indítanak a Volán-társaságok az országban, ugyanakkor az egyre nehezebb gazdasági körülmények miatt több viszonylatban megszűntek helyközi járatok. A megszüntetések elsősorban a kistelepüléseket érintik, ahová az autóbusz közlekedtetése ráfizetéses, vagy egyszerűen nem gazdaságos a társaságoknak. Ennek ellenére a kormány meghatározó személyiségei gyakran hangoztatják, hogy kiemelt célként kezelik a hátrányos helyzetű régiók fejlesztését és felzárkóztatását. A kormány a helyközi közlekedést is az autópálya-építésekkel kívánja fejleszteni, ez azonban nem oldja meg a problémákat, főként hogy a közúthálózat fenntartására is kevesebb pénz jut jövőre. Ráadásul az európai uniós szabályozás szerint a veszteséges járatokat ettől az évtől nem kötelesek fenntartani a Volán-társaságok, ami kedvezőtlenül befolyásolja a közszolgáltatást. Ugyanakkor a Volán-társaságoknál egyre inkább jellemző az eszközpark műszaki állapotromlása, a korábbi beszerzéseikhez képest visszafogják az új járművek vásárlását, egyes társaságoknál növekszik a pénzügyi eladósodás, nem ritkán a napi működésüket a vagyon felélésével tudják biztosítani. A fogyasztói ártámogatás szintjét sem emelték az idén kormányzati szinten, ami a gyakorlatban a kedvezmények mérséklésével járhat együtt, mindez az egyéni közlekedéssel szemben hátrányba hozza a Volán-társaságokat. A cégek továbbra sem igényelhetik vissza az üzemanyag jövedéki adóját, viszont ez összhangban lenne az európai uniós gyakorlattal.

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?