Idén sem jut pénz a központi költségvetésből a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő 47-es főút négysávosításának befejezésére, noha a kormány korábban megígérte. Az építkezés még az előző választási ciklusban elkezdődött, és az út középső szakaszán már csak 4,5 kilométer maradt kétsávos, amikor 2003-ban váratlanul máshová „irányították” át a munkagépeket.
Miközben a Medgyessy-kormány pénzhiánnyal magyarázta a munkálatok félbeszakítását, a hódmezővásárhelyiek mindmáig politikai indítékokat sejtenek az ügy mögött, minthogy ebben a városban a legutóbbi parlamenti és helyhatósági választásokon – miként a rendszerváltozás óta valamennyi szavazáson – alulmaradtak a baloldali pártok. Medgyessy Péter miniszterelnökként azt ígérte, hogy a 2001-ben elkezdett, majd két évvel később félbeszakított útépítést 2005-ben befejezik. Hasonlóképpen nyilatkoztak a szaktárcánál is, bár ott hozzátették, hogy legkésőbb 2006-ban készül el a hátralévő 4500 méteres szakasz négysávosítása.
A már említett útszakasz szélesítésének a halogatása komoly aggodalomra ad okot. Azon túl, hogy rendkívül nagy a gépjárműforgalom, a legtöbb kerékpáros is a két sávra szűkülő 4,5 kilométeres szakaszon közlekedik. A két megyei jogú várost összekötő úton naponta 10-13 ezer jármű közlekedik. Becslések szerint a négy és fél kilométeres szakasz átépítése kevesebb mint hárommilliárd forintba kerülne.

Az EP-ülésen dühöngött Magyar Péter