Legfontosabb a banki megbízhatóság, amit a pénzintézeti alkalmazottak szakmai tudása, az ügyintézés gyorsasága követ – állítja a GfK piackutató intézet pénzügypiaci felmérése.
A magas betéti kamatokat, valamint alacsony hiteldíjmutatókat és költségeket ugyanakkor csak az ötödik, illetve hatodik helyre sorolják. Az átutalások gyorsasága még hátrébb szorult. A legkevesebben a telefonos és az internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak, de egyharmadnál kevesebben értékelik sokra a kiterjedt fiókhálózatot, az ATM-automatákat és a széles termékválasztékot. A férfiak és a nők elvárásai eléggé egyöntetűek, csupán az ügyintézők barátságos modorát igénylik többen a nők közül, valamint a telefonos banki szolgáltatásokat a férfiak közül. A legigényesebbek a 30–39 évesek – ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb fajta szolgáltatást veszik igénybe –, továbbá a havi nettó kétszázezer forintnál nagyobb jövedelműek és a diplomások. A GfK felmérése szerint a kamatok mértéke a falun élők körében viszonylag sok ember számára fontos. A falusi lakosság jelentős része ugyanis kis összegű megtakarításai révén kerül kapcsolatba bankkal, s nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.

Az EP-ülésen dühöngött Magyar Péter