Legfontosabb a bizalom a bankoknál

Hírösszefoglaló
2005. 01. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legfontosabb a banki megbízhatóság, amit a pénzintézeti alkalmazottak szakmai tudása, az ügyintézés gyorsasága követ – állítja a GfK piackutató intézet pénzügypiaci felmérése.
A magas betéti kamatokat, valamint alacsony hiteldíjmutatókat és költségeket ugyanakkor csak az ötödik, illetve hatodik helyre sorolják. Az átutalások gyorsasága még hátrébb szorult. A legkevesebben a telefonos és az internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak, de egyharmadnál kevesebben értékelik sokra a kiterjedt fiókhálózatot, az ATM-automatákat és a széles termékválasztékot. A férfiak és a nők elvárásai eléggé egyöntetűek, csupán az ügyintézők barátságos modorát igénylik többen a nők közül, valamint a telefonos banki szolgáltatásokat a férfiak közül. A legigényesebbek a 30–39 évesek – ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb fajta szolgáltatást veszik igénybe –, továbbá a havi nettó kétszázezer forintnál nagyobb jövedelműek és a diplomások. A GfK felmérése szerint a kamatok mértéke a falun élők körében viszonylag sok ember számára fontos. A falusi lakosság jelentős része ugyanis kis összegű megtakarításai révén kerül kapcsolatba bankkal, s nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.