Érdekvédők, szakmai szervezetek és gazdasági szereplők évek óta hangoztatják: javítani kell az ország versenyképességét, szükség lenne a munkajövedelmeket sújtó állami elvonás mérséklésére, az adminisztráció csökkentésére, a 25 százalékos felső áfakulcs mérséklésére, valamint kiszámítható vállalkozói környezetre. A napokban a híradások a kormány ilyen irányú törekvéseiről számoltak be. Ugyanakkor szakértők arra mutattak rá, hogy inkább politikai PR-fogásról van szó, mintsem valós lépésekről. Véleményüket egyebek mellett az alábbiakkal is alátámasztották: a 3,5 tonna alatti járművek utáni áfa-visszatérítést például a pénzügyi tárca ez évtől megvonja, az üzemanyagok árában az irreálisan magas jövedéki adó mértékét pedig nem csökkenti.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke lapunknak elmondta: még nem ismeri a versenyképesség és az adózás terén tervezett kormányzati elképzeléseket, ám minden, az ügyfelek és a vállalkozók adminisztrációs és költségterheit csökkentő lépést üdvözölnek. Az adómérséklés lehetőségei azonban minden esetben szorosan összefüggnek a kiadási oldal mértékével – mutatott rá az elnök, majd folytatta: ráadásul a tervek általában úgy készülnek el, hogy több pénz maradjon a büdzsében. Az áfával kapcsolatban az elnök kiemelte: korábban elkészült munkaanyagukban azt javasolták, a magasabb, 25 százalékos áfakulcsot, maximum két lépcsőben, mihamarabb húsz százalékra kellene mérsékelni. Azóta azonban változott a világ, s a román és a szlovák lépéseket követően további módosítások szükségesek.
Parragh kiemelte: minden tervezett lépés azonban csak legkorábban jövő évtől valósulhat meg. Egy év alatt viszont a világ sokat fog változni, a folyamatok tovább romlanak, s régiónkban – minden bizonnyal – egyre több ország fog bejelenteni saját hazájában versenyképességet növelő adócsökkentő lépéseket. Így a magyar kormánynak, a gazdasági vezetésnek ezekre is fel kell készülnie.

Pánik a Tisza Pártnál: nem tetszik Magyar Péter dézsmaprogramja a híveknek