Több mint egy órát álltak sorban, és semmilyen magyarázatot nem kaptak azok, akik arra vállalkoztak, hogy a Lidl dunaharaszti üzletében vásárolnak tegnap reggel. A hosszú várakozás oka: a hat pénztárosnő közül három adott jelre szó nélkül felállt, otthagyta a már futószalagra kipakolt áruhegyeket, és csokoládét, rágógumit kezdett pakolni a pénztár melletti polcokon. Vitai Tímea vásárló lapunknak elmondta: a várakozók kétharmada több tíz kilónyi zöldséget, gyümölcsöt vett, a jelek szerint kereskedők voltak, akik kisebb üzleteket innen láttak el áruval. A még működő pénztáraknál eközben nemcsak az adott áru kódszámát ütötték be a gépbe, hanem a zacskókban lévő mandarint, paprikát, paradicsomot, sárgarépát akkurátusan meg is számolták. A sorban állók között felvetődött, hogy borítsák a földre, amit megvásároltak volna, egy vevő szó nélkül otthagyta a futószalagra pakolt árut, és elment. Végül egy főnökforma férfi megjelenése után a pénztárosok visszaültek a helyükre. Hogy miért kényszerítették átlátszó kifogásokkal és ennyire udvariatlanul várakozásra a vásárlókat, nem derült ki. A cég egyetlen fellelhető telefonszámán sok huzavona után sikerült kicsikarnunk egy ígéretet, hogy szóba áll velünk a cég valamelyik illetékese, de erre lapzártáig hiába vártunk.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint akinek ilyen kellemetlenségben volt része, az kétszer is meggondolja, hogy ezután odamegy-e vásárolni, még akkor is, ha az átlagosnál jóval olcsóbban tehetné. Hozzáfűzte: a sorban állás ideje a vásárlási kényelem része, egy versenyeszköz a többi között.
Emlékezetes: a németországi székhelyű Lidl üzletlánc alacsony árai ellen több alkalommal is felléptek a termelők, decemberben éppen a dunaharaszti bolt előtt osztogattak ingyenzöldséget az arra járóknak. Tavaly novemberben a kalocsai üzlet elé munkagépeikkel vonultak az építkezésben korábban részt vevő alvállalkozók, azt követelve: fizessék ki az elvégzett munkájuk után járó összegeket.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban