Befejezték a helyszíni szemlét azon a Kecskemét melletti területen, ahol a múlt héten lezuhant a magyar légierő MiG–29-es vadászgépe – jelentette be tegnap Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium (HM) szóvivője. Az eddig elkészült jelentés kizárta a pilóta hibáját és felelősségét. A repülőgép fekete dobozának vizsgálata során kiderült, hogy repülés közben a jobb oldali hajtómű fordulatszáma hirtelen lecsökkent, majd egy úgynevezett pompázs jelenség állt be, amelynek következtében tűz keletkezett – közölte Bocskai, de további részletekbe a vizsgálat végső lezárulásáig nem bocsátkozott. Információink szerint a meghibásodás következtében a jobb oldali hajtómű fordulatszáma egy másodperc alatt nullára esett, vagyis a hajtómű beékelődött. Emiatt azonnal felborultak a normális üzemre jellemző nyomásviszonyok, amit szaknyelven pompázsnak neveznek. Bocskai közölte: a továbbiakban kizárólag a repülőgép hajtóművét vizsgálják a garanciális javításokat elvégző orosz gyári szakértők bevonásával, akik szerdán érkeznek Magyarországra. Abban az esetben, ha garanciális jellegű meghibásodásról van szó, akkor a szaktárca kártérítést fog kérni a felújítást elvégző gyártól. Mint mondta, a repülőgépek hajtóművére még érvényben van a gyári garancia, amely egy évre szól, és mintegy ötszáz repült órára hosszabbították meg nagyjavítással ezeknek az alkatrészeknek az üzemidejét. A gépek még ennyit nem repültek a felújítás óta.
Fordulat a 16 éves, gyilkossággal gyanúsított lány ügyében