Ellenőrzések húsvét előtt

Mára elkészülnek a fogyasztóvédelmi felügyelőségek jelentései a hagyományos húsvéti húskészítmények és édességek országos vizsgálatának eredményeiről. Egy-egy üzlet ellenőrzésekor a szakembereknek akár harminc szempontot is figyelembe kell venniük.

2006. 03. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkezdték az országos húsvéti ellenőrzések eredményének összegzését a fogyasztóvédelmi felügyelőségek, az első eredmények mára várhatók – közölte Nagy Vilmos, a fővárosi szervezet igazgatóhelyettese. Elmondta: Budapesten ezúttal hetvenöt kereskedelmi egységet, kisebb-nagyobb boltokat, áruházláncokat és hálózatokat, piacokat, illetve úgynevezett száz forintos, olcsó boltokat ellenőriztek, különös tekintettel az ünnep idején kelendő húskészítményekre és a különféle csokoládékra. Igen összetett vizsgálatokról van szó, hiszen a szakembereknek üzletenként legalább harminc szempontot kell figyelembe venniük.
Az ellenőrzések sokszor nemcsak az üzletre, hanem a beszállítóra, a nagykereskedőre vagy éppen a gyártóra is kiterjedhetnek. A közhiedelemmel ellentétben, nemcsak a forgalmazott terméket, hanem az üzlet tevékenységét is figyelik, többek között például azt: az adott kereskedelmi egységnek van-e működési engedélye, dolgozik-e ott folyamatosan szakképzett munkatárs. Az élelmiszereknek minden esetben meg kell felelniük az adott termékre vonatkozó előírásoknak – tette hozzá az igazgatóhelyettes. A húsok esetében például különös figyelmet fordítottak az áru címkézésére – ezen belül szavatossági idejére, összetevőinek feltüntetésére, árára – vagy arra, hogy nem szakították-e meg a hűtőláncot, vagyis hogy a hűtőpult a megfelelő hőmérsékleten üzemel-e.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.