Tizenöt–harminc perccel megnövekedett a menetidő Budapest számos útvonalán, pedig a várakozásokkal ellentétben, az első igazi tanítási napon nem emelkedett számottevően az autóval közlekedők száma. Ennek köszönhető, hogy a számtalan útlezárás ellenére nem alakult ki nagyobb torlódás, mint más hét eleji napokon – tájékoztatta lapunkat Havasi Zsolt, a Fővinform munkatársa.
Ismert, Budapest több tucat útját javítják egy időben, miközben már a négyes metró építési munkálatai is elkezdődtek. Az előrejelzések szerint hosszú ideig még a dugókban edzett fővárosiak számára is nehezen elviselhető tumultus várható.
A legérzékenyebb gócok egyike a Móricz Zsigmond körtér és a Fehérvári út környéke, ahol a 4-es metró állomásának építése miatt a 18A, a 41-es és a 47-es villamosok a Fehérvári úton a Kanizsai utcáig járnak, innen az utasoknak pótlóbuszokra kell átszállniuk. Jó tudni, hogy a 18-47V jelzésű villamospótló busz a Móricz Zsigmond körtér, míg a 41V jelzésű pótlóbusz a Szent Gellért tér felé közlekedik.
A Budafoki úton és a Hunyadi János úton a közműmunkák mellett elkezdték az út felújítását is, a Mezőkövesd utca és a Hengermalom út közötti 2,5 kilométeres szakaszon a járművek irányonként egy-egy sávon haladhatnak.
Az Üllői úton szintén akadozik a közlekedés, a Könyves Kálmán körút és a Nagyvárad tér között aszfaltoznak, a befelé vezető oldalon a belső sávokat lezárták. A Szentendrei út fővárosi szakaszán egymást követik az útlezárások, az átjutáshoz jó idegi állóképesség szükséges, főként, hogy itt még menekülő-útvonal sincs. Csepelen a II. Rákóczi Ferenc út felújítása miatt a Vas Gereben utcától egészen Budapest határáig kell sávlezárásra számítani.
Jó ideig várakozni kell a XV. kerületben a Régi Fóti út felújítása miatt, ahol a Szentmihályi út és a Felsőkert utca között szakaszosan lezárják a sávokat. A Fóti úton szintén dolgoznak, ezért a Megyeri út felé vezető oldalt zárták le, a forgalmat a Váci út irányába tartó oldalra terelték át. Dolgoznak a Helsinki úton is, a Bécsi úton a Pomázi útnál irányonként csak egy sáv járható. A Lágymányosi hídnál kifelé a Kvassay Jenő útig sávlezárás van, és egy sáv járható a befelé vezető oldalon a Koppány utcától a Kvassay Jenő útig.
Havasi Zsolt szerint a gyakorlott budapesti közlekedők viszonylag hamar megtalálják a menekülő-útvonalakat, ám számtalan olyan feltúrt terület is van – a Szentendrei és a Soroksári út például –, ahonnan nincs egérút, végig kell állni a sort.
– Budapest forgalmának mértéke semmiképpen sem indokolja ilyen sok dugó kialakulását – közölte lapunkkal Szálka Miklós (Fidesz–MKDSZ), a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának alelnöke. A közlekedési szakember szerint Budapest jelzőberendezései elavultak, alig találni közöttük olyat, amely a forgalomtól függően működne. A rendőrségnek fel kellene lépnie végre azok ellen, akik olyankor is befurakodnak a kereszteződésbe, vagy úgy hajtanak a villamossínekre, hogy tudják: onnan egyhamar nem tudnak továbbhaladni, és másokat akadályoznak – tette hozzá a közlekedési szakember.
Dugófigyelő Újbudán. A XI. kerület fontosabb csomópontjairól múlt szombattól tíz forgatható kamera közvetít élő képeket. Az útnak indulók a www.ujbuda.hu, illetve a www.ujbudaidugohuzo.hu internetes portálokról tájékozódhatnak az M1-es, M7-es autópályák kivezető szakasza, a Móricz Zsigmond körtér, az Egér út, a Petőfi híd budai hídfője, a Kosztolányi Dezső tér, a Budaörsi út– Nagyszőlős utca kereszteződése, az Október 23. utca, a BAH-csomópont és a Szerémi út–Prielle Kornélia utcai kereszteződés forgalmi helyzetéről.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő