Nemzetközi egyezség a fogyasztóvédelemről

2006. 09. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szlovák, román és magyar fogyasztóvédők tanácskozása kezdődött tegnap Egerben a határ menti megyék hatóságainak eddigi és jövőbeli együttműködéséről. A szakemberek közös ellenőrzéseket végeznek a határ két oldalán, így módjuk van megismerni a szomszédok joggyakorlatát és a társhatóságok munkáját.
A Nógrád, Heves, Borsod, illetve a Nyitra, Besztercebánya és a kassai kerületi igazgatóságok közötti magyar–szlovák regionális megállapodás tavaly Pintér István, a Heves megyei felügyelőség igazgatójának javaslatára jött létre. Első közös akciójukat a két ország hatóságai az idén áprilisban, Losoncon tartották. Hat, kizárólag cementet és zsákos kiszerelésű építési anyagot forgalmazó Tüzép-telepen vizsgálódtak. Az igazgató szerint kedvező változás, hogy ma már szlovák és magyar nyelven is feltüntetik a csomagoláson a vásárló tájékoztatásához szükséges adatokat. Az eltérésekről szólva elmondta: míg hazánkban főként a forgalmazó felel a hibákért, addig a szomszédban a gyártót veszik elő. Szlovákiában elsősorban a megelőzésre fektetik a hangsúlyt, ezért a gyártók 30-60 nap türelmi időt kapnak arra, hogy pótolják mulasztásaikat. Ha ezt nem teszik meg, akkor 2–5 millió korona bírságot szabnak ki rájuk.
Bár a romániai Bihar és Heves megye fogyasztóvédelmi felügyelőségei csak az egri konferencián állapodtak meg az együttműködésről, a nyár elején a Bihar, Hajdú-Bihar és Heves megyei szakemberek már közösen ellenőrizték a határ romániai oldalán lévő strandokat. A tervek szerint novemberben Magyarországon várható ilyen fogyasztóvédelmi akció, de hogy pontosan hol és mit vizsgálnak, csak később dől el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.