Fent és lent káosz a metrók körül

Nemcsak a felszínen bénítják meg Budapest közlekedését a metróberuházások, immár a föld alatt is káosz uralkodik. A 2-es vonal felújítása közben tegnap kisiklott egy szerelvény a Deák téren, félnapos leállást okozva az amúgy is lerövidített szakaszon; a másfél évtizede ígért 4-es metró munkálatai körül pedig továbbra is nagy a bizonytalanság. A Fidesz őszre konkrét javaslatokat tesz a nagyberuházások kezelésére.

2007. 07. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Öt órára megbénult tegnap a 2-es metró közlekedése a rekonstrukció miatt csak a Moszkva tér és a Deák tér közötti szakaszon közlekedő földalatti vonalán, mert utóbbi állomáson kisiklott egy szerelvény. A BKV Zrt. tájékoztatása szerint az egyik „kihúzóvágányon” történt a – váltóhiba okozta – baleset, ám nem sérült meg senki. A 2-es metró felújítása körül tapasztalható káoszról szerettük volna megkérdezni a területért felelős főpolgármester-helyettest, ám Hagyó Miklós (MSZP) kérésünk ellenére lapzártáig nem állt lapunk rendelkezésére.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint nemcsak a rekonstrukcióval van baj, illetve a 4-es metró építése körül nagy a bizonytalanság, hasonló szervezetlenség tapasztalható az útfelújításoknál és más nagy fővárosi beruházásoknál is. – Demszky Gábor főpolgármester minden munkálat kezdetén és folyamán nagy csinnadrattát csap, a szakemberek véleménye helyett politikai tanácsadóira hallgat, ahelyett, hogy a kiemelt fejlesztések organizációjával foglalkozna. A Fidesz őszre elkészülő budapesti programja megoldást kínál majd a nagyberuházások kezelésére hosszú és rövid távon egyaránt – közölte a frakcióvezető.
Ismeretes, a 2-es metró felújítását 2003-ban kezdte meg a fővárosi önkormányzat; a tervezett költségvetés szerint az öt évig tartó beruházás 43 milliárd forintba kerül, amelynek döntő hányadát, 30 milliárdot az Európai Beruházási Banktól felvett hitelből állják. A program már jelentős csúszással kezdődött, és Demszky Gábor, akárcsak az idén, négy évvel ezelőtt is elnézést kért az emberektől a felszíni dugók miatt, s évről évre komoly hibák sorozatára derült fény. A munkaszervezés menete alapján a fővárosiak nem értették, miért újítják fel a vonal egyik alagútját előbb, s a vele párhuzamosan futót csak hónapokkal később. Kiderült, a szigeteléssel is gondok vannak, mert árvíz idején például beázott a Batthyány téri aluljáró.
A BKV-nál közölték, a 2-es metró felújítására 2003-ban 500 millió, 2004-ben 5,3 milliárd, 2005-ben 7,6 milliárd, tavaly 10 milliárd forintot költöttek. Idén csaknem 11 milliárdot fordít a főváros a metró modernizálására, ezen belül az Örs vezér terei, a Pillangó utcai és Stadionoknak elnevezett állomás felújítása 3,7 milliárd forintba kerül. Az utóbbi helyszínek környékén élők körében felháborodást okozott, hogy a nagy zajjal járó éjjeli munkálatokért a BKV falragaszokon kért elnézést, ahelyett, hogy kártérítést fizetett volna. Az ügyben az illetékes kőbányai önkormányzat hatósága már felszólította a kivitelezőket a törvényi előírások betartására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.