Öt órára megbénult tegnap a 2-es metró közlekedése a rekonstrukció miatt csak a Moszkva tér és a Deák tér közötti szakaszon közlekedő földalatti vonalán, mert utóbbi állomáson kisiklott egy szerelvény. A BKV Zrt. tájékoztatása szerint az egyik „kihúzóvágányon” történt a – váltóhiba okozta – baleset, ám nem sérült meg senki. A 2-es metró felújítása körül tapasztalható káoszról szerettük volna megkérdezni a területért felelős főpolgármester-helyettest, ám Hagyó Miklós (MSZP) kérésünk ellenére lapzártáig nem állt lapunk rendelkezésére.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint nemcsak a rekonstrukcióval van baj, illetve a 4-es metró építése körül nagy a bizonytalanság, hasonló szervezetlenség tapasztalható az útfelújításoknál és más nagy fővárosi beruházásoknál is. – Demszky Gábor főpolgármester minden munkálat kezdetén és folyamán nagy csinnadrattát csap, a szakemberek véleménye helyett politikai tanácsadóira hallgat, ahelyett, hogy a kiemelt fejlesztések organizációjával foglalkozna. A Fidesz őszre elkészülő budapesti programja megoldást kínál majd a nagyberuházások kezelésére hosszú és rövid távon egyaránt – közölte a frakcióvezető.
Ismeretes, a 2-es metró felújítását 2003-ban kezdte meg a fővárosi önkormányzat; a tervezett költségvetés szerint az öt évig tartó beruházás 43 milliárd forintba kerül, amelynek döntő hányadát, 30 milliárdot az Európai Beruházási Banktól felvett hitelből állják. A program már jelentős csúszással kezdődött, és Demszky Gábor, akárcsak az idén, négy évvel ezelőtt is elnézést kért az emberektől a felszíni dugók miatt, s évről évre komoly hibák sorozatára derült fény. A munkaszervezés menete alapján a fővárosiak nem értették, miért újítják fel a vonal egyik alagútját előbb, s a vele párhuzamosan futót csak hónapokkal később. Kiderült, a szigeteléssel is gondok vannak, mert árvíz idején például beázott a Batthyány téri aluljáró.
A BKV-nál közölték, a 2-es metró felújítására 2003-ban 500 millió, 2004-ben 5,3 milliárd, 2005-ben 7,6 milliárd, tavaly 10 milliárd forintot költöttek. Idén csaknem 11 milliárdot fordít a főváros a metró modernizálására, ezen belül az Örs vezér terei, a Pillangó utcai és Stadionoknak elnevezett állomás felújítása 3,7 milliárd forintba kerül. Az utóbbi helyszínek környékén élők körében felháborodást okozott, hogy a nagy zajjal járó éjjeli munkálatokért a BKV falragaszokon kért elnézést, ahelyett, hogy kártérítést fizetett volna. Az ügyben az illetékes kőbányai önkormányzat hatósága már felszólította a kivitelezőket a törvényi előírások betartására.
Magyarországot büntetné a belga biztosjelölt, aki oroszokkal és irániakkal bizniszelt vízumot