VEKE: Forrók maradnak a Combino villamosok

Hiába hirdette meg Demszky Gábor főpolgármester legújabb hűtési akcióját, ha a BKV tervei szerint alakítják át a Combino villamosokat, a 4-es és a 6-os vonalon közlekedők a következő években is ájuldozhatnak majd a tűzforró utastérben – állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A hőség viszont már az új Volvo buszokon is gondot okoz: húsz ilyen járműben állt le a légkondicionáló.

2007. 07. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Siralmas félmegoldás, kommunikációs lufi, amelyet egy év múlva ismét látványosan lehet majd megbánni – kommentálta lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, a közlekedési társaság felügyelőbizottsági tagja a Combino-saga legújabb fejezetét. Szerinte elfogadhatatlan, hogy a villamosokat nem teljes értékű klímával látnák el, ugyanis a BKV elképzelései szerint csak részlegesen, mindössze a jármű közepére szerelnek majd fel egy egységet, egyébként pedig nagyobbá teszik a nyitható ablakokat. A VEKE szakmai állásfoglalása szerint az 54 méter hosszú villamosok lehűtéséhez három légkondicionáló berendezést kell beszerelni ahhoz, hogy valóban legyen hatása, mert a jelenlegi megoldás olyan, mintha egy kis teljesítményű szobai klímával szeretnénk lehűteni egy sportcsarnokot.
Mint arról beszámoltunk, Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója szerint már megszületett a végleges döntés: augusztustól jövő tavaszig mind a negyven Combinóba beszerelik a klímát, illetve megnövelik a nyitható ablakok felületét, ugyanis az interneten e két megoldásra szavaztak a legtöbben. A légkondicionáló beszerelésének költségeit korábban kétmilliárd forintra becsülte a főváros, most pedig 500-800 millió forintot költenének rá.
Az SZDSZ-es Demszky Gábor elismerte, hogy hibáztak, amikor a 40 milliárd forintos beszerzés 5 százalékát meg akarták spórolni. A főpolgármester korábbi MSZP-s helyettese, Vajda Pál 2006-ban arra hivatkozott, hogy a magyarországi éghajlat nem indokolja a légkondicionálót, sok a megálló, így tulajdonképpen az utcát hűtenék, pazarolva a drága energiát. A fenti „tétel” viszont már a tavalyi próbaüzem idején megdőlt.
Közben a napokban 20 Volvo busz klímája állt le a nagy hőségben a 2-es metrópótló járat vonalán. Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta: szakembereik szerint a légkondicionáló túlszabályozója a nagy hőségben automatikusan leállítja a működést. – A hőmérséklet csökkenésével, másnap reggel újraindítható a klíma, ugyanakkor a hiba kiküszöbölésére már felvettük a kapcsolatot a gyártóval és a szervizzel – tette hozzá a BKV szóvivője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.