Siralmas félmegoldás, kommunikációs lufi, amelyet egy év múlva ismét látványosan lehet majd megbánni – kommentálta lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, a közlekedési társaság felügyelőbizottsági tagja a Combino-saga legújabb fejezetét. Szerinte elfogadhatatlan, hogy a villamosokat nem teljes értékű klímával látnák el, ugyanis a BKV elképzelései szerint csak részlegesen, mindössze a jármű közepére szerelnek majd fel egy egységet, egyébként pedig nagyobbá teszik a nyitható ablakokat. A VEKE szakmai állásfoglalása szerint az 54 méter hosszú villamosok lehűtéséhez három légkondicionáló berendezést kell beszerelni ahhoz, hogy valóban legyen hatása, mert a jelenlegi megoldás olyan, mintha egy kis teljesítményű szobai klímával szeretnénk lehűteni egy sportcsarnokot.
Mint arról beszámoltunk, Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója szerint már megszületett a végleges döntés: augusztustól jövő tavaszig mind a negyven Combinóba beszerelik a klímát, illetve megnövelik a nyitható ablakok felületét, ugyanis az interneten e két megoldásra szavaztak a legtöbben. A légkondicionáló beszerelésének költségeit korábban kétmilliárd forintra becsülte a főváros, most pedig 500-800 millió forintot költenének rá.
Az SZDSZ-es Demszky Gábor elismerte, hogy hibáztak, amikor a 40 milliárd forintos beszerzés 5 százalékát meg akarták spórolni. A főpolgármester korábbi MSZP-s helyettese, Vajda Pál 2006-ban arra hivatkozott, hogy a magyarországi éghajlat nem indokolja a légkondicionálót, sok a megálló, így tulajdonképpen az utcát hűtenék, pazarolva a drága energiát. A fenti „tétel” viszont már a tavalyi próbaüzem idején megdőlt.
Közben a napokban 20 Volvo busz klímája állt le a nagy hőségben a 2-es metrópótló járat vonalán. Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta: szakembereik szerint a légkondicionáló túlszabályozója a nagy hőségben automatikusan leállítja a működést. – A hőmérséklet csökkenésével, másnap reggel újraindítható a klíma, ugyanakkor a hiba kiküszöbölésére már felvettük a kapcsolatot a gyártóval és a szervizzel – tette hozzá a BKV szóvivője.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?