Meddig bírja még a Margit híd?

A jelek szerint egyre nagyobb a gond a Margit híd műszaki állapotával, ezért tegnap este a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. szakemberei megvizsgálták a pályalemezeket, végigkopogtatták a szerkezetet. A közszolgáltató állítja: a híd annak ellenére sem életveszélyes, hogy arról minap betondarabok váltak le, és folyamatos karbantartással kihúzza a másfél év múlva tervezett felújításig. Az ellenzék szerint viszont a városvezetés felelőtlen, képtelen rangsorolni a feladatokat.

2007. 08. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyamatosan vizsgáljuk a Margit híd szerkezetét, s ha kell, eltávolítjuk a dunai átkelő mozgó elemeit – nyilatkozta lapunknak Csanádi Csaba, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. közútfenntartási igazgatója, aki szerint augusztus 20-án egy kilós betondarab több darabban hullott a budai hídfőnél az útra. – Szakembereink szemrevételezéssel megállapították, hogy nincs életveszély, tegnap este pedig hozzáláttak a tüzetesebb vizsgálathoz: átkopogtatták a járda és a közút alatti pályalemezeket is. Az idén az aluljárók és a hidak fenntartására 224,7 millió forintot költhetünk, ezen belül 90 millió jut a dunai átkelőkre. A Margit hídon ezenfelül kőburkolat-javítási munkákat kell végezni, erre a főváros biztosítja a kerete – hangsúlyozta az igazgató, aki szerint a minapi esetnek nincs köze ahhoz, hogy tavaly, a Combino villamosok beüzemelésekor, a felső vezetékek átalakítása után két oszlop is kidőlt a hídon. A Margit hídról ugyanakkor már korábban is lehulltak darabok, egyes szakemberek pedig úgy vélték, hogy bármikor összedőlhet, és ilyen félelmüknek a hétfői eset után is többen hangot adtak. A fővárosi illetékesek, akárcsak korábban, most is cáfolták, hogy bármilyen veszély fenyegetné a közlekedőket. Az FKF Zrt. álláspontja szerint 2008 végén, 2009 elején kezdődhet a rekonstrukció.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes szabadságát tölti, így sajtósa, Hidas Judit nyilatkozott arról, hogy a Szabadság híd nemrég kezdődött tatarozása és az M0-s híd felépítése előtt szóba sem kerülhet a Margit híd felújítása, ellenkező esetben megbénulhatna Budapest közlekedése. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunknak egyértelműen a főpolgármestert tette felelőssé azért, hogy ma már egyre többen félnek, ha a Margit hídon kell átkelniük. – Demszky Gábor gyakorlati kérdésekben egy tökfej, összevissza handabandázik, miközben képtelen rangsorolni a feladatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.