Demszkyék figyelik a vizet, káosz várható

Budapest forgalmának akár teljes leállásával is számolhatunk, ha a Duna vízszintjének kritikus emelkedése miatt le kell zárni az alsó rakpartokat. A városháza tájékoztatása szerint folyamatosan figyelik a jelentéseket, az árvízi előrejelzések alapján a hét végén nem várható intézkedés, ám a fővárosi cáfolatok ellenére a metróépítési és útfelújítási munkák következtében tegnap már a BKV járművei is álltak a hatalmas dugókban.

2007. 09. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vélhetőleg csak hétfőn kell lezárni a Budai alsó rakpartot a Margit híd és a Mozaik utca között az árvízi helyzet miatt, a városvezetés nem számol közlekedési káosszal – közölte lapunkkal Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke. Elmondta: a közműügyosztály folyamatosan figyeli az Országos Vízjelző Szolgálat jelentéseit, és ha azt a vízszint emelkedése indokolja, a felső rakparti szakasz mellett folyamatosan lezárják a budai, majd a pesti oldalt is. A sajtófőnök szerint azonban az utóbbi nem várható, hiszen az előrejelzések szerint a Duna vize hétfőn sem éri el a kritikus 600 centiméteres szintet. Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester felhívja mindenki figyelmét, hogy aki teheti, autó helyett a tömegközlekedést vegye igénybe.
A fővárosi tájékoztatásnak ellentmond, hogy Pest megyében már tegnap megkezdődött az árvízi felkészülés, és az illetékes katasztrófavédelmi igazgatóság felhívást adott ki, amelyben felhívja a lakosság figyelmét arra, hogy az árhullám nagy valószínűséggel az ártereket és az ott lévő ingatlanokat el fogja önteni, így szükségessé válhat azok kiürítése. Budapesten az Egyesület a Római-partért nevű civil szervezet nyílt levélben arra kérte a főpolgármestert és a Fővárosi Közgyűlést, hogy sürgősen intézkedjen Budapest árvízvédelmének megerősítéséről és a végleges gát megépítéséről a különösen veszélyeztetett III. kerületben.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunknak elmondta: az egy évvel ezelőtti árvíz idején nemcsak ő és számos politikustársa, hanem közlekedési szakemberek is felhívták Demszky figyelmét arra: készíttessen egy, a felszíni közlekedésre is kiterjedő katasztrófaelhárítási tervet. – Hol van a terv, mi lesz, ha megbénul Budapest? – tette fel a kérdést.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint Budapest vezetői teljesen hiteltelenné váltak, ugyanis hiába jelezte már napokkal ezelőtt, hogy az első tanítási héten a négyes metró építése miatti forgalomkorlátozások és az egymással párhuzamosan, szervezetlenül zajló útfelújítások együttes hatására már most hatalmas a káosz, az illetékesek egymást licitálják túl cáfolataikkal.
– Íróasztal mellől beszélnek Demszkyék, ha kimennének az utcára, látnák, hogy buszok és villamosok várakoznak 30-40 perceket a hatalmas dugókban. Árvíz esetén a város átjárhatatlan lesz – tette hozzá.

A kisgazdák megvalósítanák a Vásárhelyi-tervet. Fél évtized alatt lényegében semmi nem valósult meg a Vásárhelyi-tervből – közölte tegnap Turi-Kovács Béla, a Kisgazda Polgári Egyesület elnöke, fideszes országgyűlési képviselő. Elmondta, a terv első ütemére megszabott, 50 milliárd forintos keretből mindössze annak részét nem képező gát- és védműépítések történtek 18 milliárd forint értékben. Turi-Kovács ezért úgy véli, legkésőbb jövő év végéig át kell dolgozni a tervet, s a 2013-ig tartó uniós költségvetési időszakban rendelkezésünkre álló összegek átcsoportosításával biztosítani kell a megvalósításához szükséges forrásokat is. Tájékoztatása szerint ennek érdekében önálló képviselői indítványt nyújtott be az Országgyűlésnek, amit a környezetvédelmi bizottság a héten egyhangúlag támogatott. (D. Z.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.