Hatalmas közlekedési káosz alakult ki Észak-Pesten az előkészítetlen és elhibázott útfelújítások miatt, amelyet vélhetően Budapest vezetőinek dilettantizmusa idézett elő – nyilatkozta lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, aki sürgős intézkedésre, buszsávok felfestésére, a villamossínek elkülönítésére szólította fel az illetékeseket. – A most kezdődött tanítási hét eleje óta párhuzamosan zajlik az angyalföldi Váci út, a zuglói Erzsébet királyné útja és a XV. kerületi Szentmihályi út felújítása. Ezek a környék legforgalmasabb útjai, ahol nemcsak a gépjárműforgalom bénul meg, hanem immár az érintett villamos- és buszjáratok közlekedése is ellehetetlenül, a tömegközlekedési járatok menetideje sokszor duplájára vagy akár háromszorosára nő. Elképesztő, hogy a nyári szünetben fél gőzzel végzett útfelújításokat most felgyorsítják, miközben a metróépítés miatti lezárások városszerte éreztetik hatásukat – mondta Vitézy Dávid. Hozzátette: szeptember közepétől Kelet-Pesten, a XVI. és XVII. kerületben kezdődik meg szinte egyszerre három, egymás kerülő útvonalaként működni képes főútvonal felújítása, tovább mélyítve a közlekedési válságot.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs vezérigazgató-helyettese érdeklődésünkre nem mondott részleteket a tömegközlekedési válsághelyzetről, ugyanakkor utalt arra, hogy a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonú cégeként nem is nyilatkozhat az ügyben.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint nincs káosz, az idei, az állami támogatás csökkenése miatt szűkített útfelújítási program 65 százalékával már végeztek, az első napok sokkja után pedig mindenki megtalálta az alternatív útvonalakat. – Januárban koordinációs értekezleten egyeztettünk a közműcégekkel és az érintett kerületekkel, a több mint 300 munka összehangolásában egy kft. is segít, és az általunk legkritikusabbnak tartott útszakaszok már nyáron megújultak. Most is mindent elkövetünk a gyors munkáért, így például az Árpád híd burkolatát ma éjjeltől kezdve, egy hétvége alatt, éjjel-nappal dolgozva újítjuk fel, máshol is bevezetjük a 24 órás műszakot, egyes munkákat pedig előbbre hozunk – hangsúlyozta.
Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke viszont megjegyezte: Hagyót az idén egyszer már beszámoltatták az útfelújításokról, de a káosz miatt ismét foglalkozniuk kell az üggyel.
A főváros kapkodását vélhetően az okozza, hogy a Demszky Gábor főpolgármester által az év elején meghirdetett 156 kilométernyi aszfaltozási munkáknak a harmadát el kellett hagyni, mert a Gyurcsány-kormány a beígért és az úgynevezett Budapest-szerződésben is rögzített hétmilliárd forintos támogatás helyett csupán 2,1 milliárdot adott. Hivatalos adatok szerint így az év végéig 100 kilométer burkolat újul meg, és ezzel a fővárosi közúthálózat 40 százaléka „minőségi” lesz.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője közölte: az útfelújítás nem lehet politikai kérdés, azonban a szervezetlenségre, az előkészítetlen, egymással párhuzamosan zajló, a közlekedést megbénító munkálatokra adott magyarázatokon egy egész város nevet. – Az építészszakmában ismert fogalom az organizáció, ennek hiányára óbudai polgármesterként is figyelmeztettem Demszkyt, aki folyamatosan bizonyítja: nem ért a városvezetéshez – tette hozzá.
Hegedűs Barbara, új országgyűlési képviselő: Hálás vagyok a megtiszteltetésért