Mélyülő közlekedési válság Pesten

Egyre nagyobb a közlekedési káosz Budapesten: az első tanítási héten a négyes metró építése miatti forgalomkorlátozások és az egymással párhuzamosan zajló útfelújítások együttesen idézték elő, hogy immár nemcsak az autók, hanem a BKV járművei is jelentős késéssel jutnak el céljukhoz. Bár az emberek napi tapasztalatait a város vezetői tagadják, a közlekedési társaság a tulajdonos fővárosra hivatkozva nem nyilatkozik az ügyben.

2007. 09. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatalmas közlekedési káosz alakult ki Észak-Pesten az előkészítetlen és elhibázott útfelújítások miatt, amelyet vélhetően Budapest vezetőinek dilettantizmusa idézett elő – nyilatkozta lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, aki sürgős intézkedésre, buszsávok felfestésére, a villamossínek elkülönítésére szólította fel az illetékeseket. – A most kezdődött tanítási hét eleje óta párhuzamosan zajlik az angyalföldi Váci út, a zuglói Erzsébet királyné útja és a XV. kerületi Szentmihályi út felújítása. Ezek a környék legforgalmasabb útjai, ahol nemcsak a gépjárműforgalom bénul meg, hanem immár az érintett villamos- és buszjáratok közlekedése is ellehetetlenül, a tömegközlekedési járatok menetideje sokszor duplájára vagy akár háromszorosára nő. Elképesztő, hogy a nyári szünetben fél gőzzel végzett útfelújításokat most felgyorsítják, miközben a metróépítés miatti lezárások városszerte éreztetik hatásukat – mondta Vitézy Dávid. Hozzátette: szeptember közepétől Kelet-Pesten, a XVI. és XVII. kerületben kezdődik meg szinte egyszerre három, egymás kerülő útvonalaként működni képes főútvonal felújítása, tovább mélyítve a közlekedési válságot.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs vezérigazgató-helyettese érdeklődésünkre nem mondott részleteket a tömegközlekedési válsághelyzetről, ugyanakkor utalt arra, hogy a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonú cégeként nem is nyilatkozhat az ügyben.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint nincs káosz, az idei, az állami támogatás csökkenése miatt szűkített útfelújítási program 65 százalékával már végeztek, az első napok sokkja után pedig mindenki megtalálta az alternatív útvonalakat. – Januárban koordinációs értekezleten egyeztettünk a közműcégekkel és az érintett kerületekkel, a több mint 300 munka összehangolásában egy kft. is segít, és az általunk legkritikusabbnak tartott útszakaszok már nyáron megújultak. Most is mindent elkövetünk a gyors munkáért, így például az Árpád híd burkolatát ma éjjeltől kezdve, egy hétvége alatt, éjjel-nappal dolgozva újítjuk fel, máshol is bevezetjük a 24 órás műszakot, egyes munkákat pedig előbbre hozunk – hangsúlyozta.
Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke viszont megjegyezte: Hagyót az idén egyszer már beszámoltatták az útfelújításokról, de a káosz miatt ismét foglalkozniuk kell az üggyel.
A főváros kapkodását vélhetően az okozza, hogy a Demszky Gábor főpolgármester által az év elején meghirdetett 156 kilométernyi aszfaltozási munkáknak a harmadát el kellett hagyni, mert a Gyurcsány-kormány a beígért és az úgynevezett Budapest-szerződésben is rögzített hétmilliárd forintos támogatás helyett csupán 2,1 milliárdot adott. Hivatalos adatok szerint így az év végéig 100 kilométer burkolat újul meg, és ezzel a fővárosi közúthálózat 40 százaléka „minőségi” lesz.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője közölte: az útfelújítás nem lehet politikai kérdés, azonban a szervezetlenségre, az előkészítetlen, egymással párhuzamosan zajló, a közlekedést megbénító munkálatokra adott magyarázatokon egy egész város nevet. – Az építészszakmában ismert fogalom az organizáció, ennek hiányára óbudai polgármesterként is figyelmeztettem Demszkyt, aki folyamatosan bizonyítja: nem ért a városvezetéshez – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.