Baleset bármikor előfordulhat a négyes metró építése közben – jelentette ki tegnap délután Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs vezérigazgató-helyettese, értékelve a tegnap hajnali földomlás körülményeit. Ugyanakkor a százszázalékosan fővárosi tulajdonú közlekedési társaság elemzését Demszky Gábor már reggel megelőlegezte a Tétényi úton épülő megállónál keletkezett, 15 méter átmérőjű és csaknem 20 méter mély kráternél tett látogatásakor. – Nem szokatlan az eset, és mivel a fúrópajzs csaknem két héttel előbbre jár a tervezettnél, a beruházás nem szenved újabb csúszást – szólt a főpolgármester prognózisa, amit a BKV végül megerősített.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki rendre élesen bírálja az SZDSZ-es Demszkyt a több mint 500 milliárd forintos beruházás munkálatainak szervezetlensége miatt, kijelentette: ilyen balesetek mélyépítésnél valóban előfordulhatnak, de a munka sürgetése nem mehet a munkavédelem rovására.
Molnár Gyula, Újbuda MSZP-s polgármestere még keményebben fogalmazott, amikor azt állította, hogy figyelmesebb, szakszerűbb előkészítéssel meg lehetett volna előzni a bajt, és arra kérte az illetékeseket, hogy a metróépítés során különösen ügyeljenek Budapest lakosságának biztonságára.
A vizsgálat szerint tegnapra virradóra, fél négykor a Tétényi úti állomás szellőzőalagútjának fúrásakor az eső és a talajvíz miatt leszakadt az alagút teteje, és az omló föld megrongált egy 150 milliméter átmérőjű víznyomócsövet, egy 60 milliméter átmérőjű gázvezetéket, és eltörött a szennyvízcsatorna is.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?