Vakberuházással épül a metró?

Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt katasztrófa a négyes metró építése közben, amikor tegnap hajnalban a Tétényi úti állomás építése közben víz- és gázvezeték-, illetve csatornatörést okozott a leomló föld. A beruházó BKV szerint a szellőzőalagút fúrásakor bekövetkezett balesetért az eső és a talajvíz a felelős, sőt a főpolgármester egyenesen megszokott jelenségről nyilatkozott; azonban hihetetlen, hogy senki nem tudta: a munka egykori mocsaras területen, feltöltött talajban zajlik.

2007. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baleset bármikor előfordulhat a négyes metró építése közben – jelentette ki tegnap délután Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs vezérigazgató-helyettese, értékelve a tegnap hajnali földomlás körülményeit. Ugyanakkor a százszázalékosan fővárosi tulajdonú közlekedési társaság elemzését Demszky Gábor már reggel megelőlegezte a Tétényi úton épülő megállónál keletkezett, 15 méter átmérőjű és csaknem 20 méter mély kráternél tett látogatásakor. – Nem szokatlan az eset, és mivel a fúrópajzs csaknem két héttel előbbre jár a tervezettnél, a beruházás nem szenved újabb csúszást – szólt a főpolgármester prognózisa, amit a BKV végül megerősített.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki rendre élesen bírálja az SZDSZ-es Demszkyt a több mint 500 milliárd forintos beruházás munkálatainak szervezetlensége miatt, kijelentette: ilyen balesetek mélyépítésnél valóban előfordulhatnak, de a munka sürgetése nem mehet a munkavédelem rovására.
Molnár Gyula, Újbuda MSZP-s polgármestere még keményebben fogalmazott, amikor azt állította, hogy figyelmesebb, szakszerűbb előkészítéssel meg lehetett volna előzni a bajt, és arra kérte az illetékeseket, hogy a metróépítés során különösen ügyeljenek Budapest lakosságának biztonságára.
A vizsgálat szerint tegnapra virradóra, fél négykor a Tétényi úti állomás szellőzőalagútjának fúrásakor az eső és a talajvíz miatt leszakadt az alagút teteje, és az omló föld megrongált egy 150 milliméter átmérőjű víznyomócsövet, egy 60 milliméter átmérőjű gázvezetéket, és eltörött a szennyvízcsatorna is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.