Hamarosan megválik hetven alkalmazottjától a Houston Chronicle, az Egyesült Államok 13. legolvasottabb napilapja, jelentette be az újság vezetése. A leépítésről szóló hír azt a világ számos országában mutatkozó tendenciát támasztja alá, amely szerint a hagyományos napilapok olvasottsági mutatóival egyetemben a nyomtatott sajtóorgánumok hirdetésekből származó bevételei is folyamatosan csökkennek. Ennek legfőbb oka az, hogy a digitális televízió, illetve az internet megjelenésével a nagyvállalatok – vagyis a hirdetők – figyelmének középpontjában lévő 34 éven aluli korosztály tagjainak hírfogyasztási szokásai az elmúlt években drasztikusan megváltoztak. A híreket ma már alapvetően az internetről és a blogokból szerzik. Az egyesült államokbeli újságokat öszszefogó szervezetek szerint manapság nem a szerkesztők határozzák meg, mely hírek kerülnek a napilapok hasábjaira, hanem az olvasótábor igényeit kielégítve kell tálalni az eseményeket.
A napilapokat érintő válságból való kilábalás többrétegű. Az amerikai napilapok némelyike online kiadásában keresi a menedéket. Ennek szükségszerűségét alátámasztva az Amerikai Újságok Szövetsége bejelentette, miközben a napilapok bevételei különböző okok miatt csökkennek, addig tavaly a legolvasottabb újságok honlapjait 22 százalékkal többen keresték fel, mint egy évvel azelőtt, sőt, 31,5 százalékkal megnőtt az internetes hírportálokon megjelentetett hirdetések száma. Amerika harmadik legolvasottabb napilapja, a New York Times például olyan nagy hangsúlyt helyez online kiadására, hogy két különálló – a nyomtatott és internetes változatával foglalkozó – szerkesztőségét egyesítette.
Olvasótáboruk megtartása végett a napilapok folyamatos átalakulásra kényszerülnek mind az újságban megjelenő tartalom, mind a stílus tekintetében. Elsősorban azokkal az ingyenesen kapható lapokkal kell vetélkedniük, amelyek kis méretükkel, rövid hírösszefoglalóikkal kielégítik a munkahelyükre menet csupán könnyű olvasmányra vágyó médiafogyasztók igényeit. Példaképpen az elsősorban üzleti hírekre szakosodott Wall Street Journal az idén kisebb méretű lett, s tavaly első alkalommal jelentetett meg hirdetést a címlapján. Eközben a New York Times és a Washington Post is egyre több hirdetéssel, színes képpel és életmódcikkel jelentkezik.

Kiderült, kik a felelősek a csányi mászókabalesetben elhunyt kislány haláláért