Amerikai küzdelem az olvasótáborért

2007. 11. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamarosan megválik hetven alkalmazottjától a Houston Chronicle, az Egyesült Államok 13. legolvasottabb napilapja, jelentette be az újság vezetése. A leépítésről szóló hír azt a világ számos országában mutatkozó tendenciát támasztja alá, amely szerint a hagyományos napilapok olvasottsági mutatóival egyetemben a nyomtatott sajtóorgánumok hirdetésekből származó bevételei is folyamatosan csökkennek. Ennek legfőbb oka az, hogy a digitális televízió, illetve az internet megjelenésével a nagyvállalatok – vagyis a hirdetők – figyelmének középpontjában lévő 34 éven aluli korosztály tagjainak hírfogyasztási szokásai az elmúlt években drasztikusan megváltoztak. A híreket ma már alapvetően az internetről és a blogokból szerzik. Az egyesült államokbeli újságokat öszszefogó szervezetek szerint manapság nem a szerkesztők határozzák meg, mely hírek kerülnek a napilapok hasábjaira, hanem az olvasótábor igényeit kielégítve kell tálalni az eseményeket.
A napilapokat érintő válságból való kilábalás többrétegű. Az amerikai napilapok némelyike online kiadásában keresi a menedéket. Ennek szükségszerűségét alátámasztva az Amerikai Újságok Szövetsége bejelentette, miközben a napilapok bevételei különböző okok miatt csökkennek, addig tavaly a legolvasottabb újságok honlapjait 22 százalékkal többen keresték fel, mint egy évvel azelőtt, sőt, 31,5 százalékkal megnőtt az internetes hírportálokon megjelentetett hirdetések száma. Amerika harmadik legolvasottabb napilapja, a New York Times például olyan nagy hangsúlyt helyez online kiadására, hogy két különálló – a nyomtatott és internetes változatával foglalkozó – szerkesztőségét egyesítette.
Olvasótáboruk megtartása végett a napilapok folyamatos átalakulásra kényszerülnek mind az újságban megjelenő tartalom, mind a stílus tekintetében. Elsősorban azokkal az ingyenesen kapható lapokkal kell vetélkedniük, amelyek kis méretükkel, rövid hírösszefoglalóikkal kielégítik a munkahelyükre menet csupán könnyű olvasmányra vágyó médiafogyasztók igényeit. Példaképpen az elsősorban üzleti hírekre szakosodott Wall Street Journal az idén kisebb méretű lett, s tavaly első alkalommal jelentetett meg hirdetést a címlapján. Eközben a New York Times és a Washington Post is egyre több hirdetéssel, színes képpel és életmódcikkel jelentkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.