Még ezen a héten eldől, hogy melyik ország repülőterén állomásoznak azok a C–17-es katonai szállító-repülőgépek, amelyekkel a NATO légi szállítási képességét teremtik meg a jövőben. Az egyik esélyes jelölt Magyarország, de időközben bejelentkezett Románia is, és az is lehet, hogy a németországi NATO-bázison, Ramsteinben kötnek ki a gépek. Szekeres Imre honvédelmi miniszter lapunkat úgy tájékoztatta, hogy még nem született döntés az ügyben. Információink szerint azonban az Egyesült Államok már megtette a javaslatát a SAC (Strategic Airlift Capability) program keretében megvásárolt járművek leendő állomáshelyéről a projektet irányító bizottságnak. Ez a testület ma és holnap ülésezik Luxemburgban, vagyis a hét végéig határozni fog arról, melyik ország fogadhatja be a repülőgépmonstrumokat a katonai repterére. Úgy tudjuk, hogy az USA stratégiailag jónak tartja a romániai Konstancát a gépek elhelyezésére, mert közelebb van a jelenlegi legfontosabb hadszíntereihez, és az amerikaiak a hálájukat is ki szeretnék fejezni a románoknak az iraki műveletekhez nyújtott intenzív segítségért. A magyarországi Pápán viszont milliárdokat költöttek el korszerűsítésre a NATO forrásaiból, így ez a helyszín sokkal felkészültebb rivális szomszédunknál. Ramstein mellett az szólhat, hogy ez a bázis a legmodernebb a három objektum közül, ám szakértők szerint már túlzsúfolt lenne újabb három C–17-es érkezésével.
A NATO három-négy C–17-es Globemaster III szállító-repülőgép rendszerbe állításával kívánja megteremteni stratégiai légi szállítási képességét. A beszerzésről 15 tagállam – köztük Magyarország –, továbbá Finnország és Svédország folytat tárgyalásokat a Boeinggel. Az AWACS felderítőgépek mintájára többnemzetiségű személyzettel üzemeltetendő flotta 2009-ben érné el teljes műveleti képességét.
Lezárt utca, nagy tömeg Dubicsányban: kivágják az ország karácsonyfáját - videó