A szocialisták és a józan ész

A szocialisták nem számítanak arra, hogy megnyerhetik a tavaszi népszavazást, ezért a vereség mértékét igyekeznek csökkenteni – vált világossá Juhász Ferenc, az MSZP kampánykoordinátorának tájékoztatóján, aki közölte: a tájékoztatásra helyezik a hangsúlyt, de ezt nemcsak a párt teszi majd meg, hanem a kormány is. Tévéreklámok nem lesznek; minden más igen.

Bodacz Balázs
2008. 01. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredményes lenne a népszavazás. Eredményes lenne a Fidesz által kezdeményezett népszavazás, ha most vasárnap tartanák a referendumot, az előrejelzés szerint ugyanis a jogosultak 44 százaléka menne el jelen pillanatban szavazni – áll a Marketing Centrum felmérésében. A részvételüket biztosra ígérők 64 százaléka tervezi, hogy a Fidesz mindhárom kérdésére igennel fog szavazni, és számottevő azoknak is a száma, akik egyes kérdésekre igennel, más kérdésekre pedig nemmel fognak szavazni. A választásra jogosultak 69 százaléka ugyanakkor érdemi változásra nem számít a népszavazás eredményessége esetén sem. (Sz. R.)


Juhász Ferenc szerint az már sikerként könyvelhető el, ha a kórházi napidíj, a vizitdíj és a tandíj eltörlésére irányuló kérdésekre adott igenek aránya elmarad a jelenleg prognosztizált körülbelül nyolcvan százaléktól – így összegezhető az MSZP elnökhelyettesének, a párt népszavazási kampánykoordinátorának tegnapi tájékoztatója. Úgy fogalmazott: már az is eredmény, ha a voksolás végkimenetele nem befolyásolja a már meghozott intézkedéseket. Ez valójában annyit jelent, hogy a szocialisták annak örülnének, ha egy érvényes, de eredménytelen, tehát az alacsony részvételi arány miatt ügydöntőnek nem minősíthető referendumon esnének túl néhány hónap múlva. – Sajtóhirdetések lesznek, telefonos megkeresések, tájékoztató füzetek és kiadványok, internetes tartalmak, rendezvények, találkozók – vázolta címszavakban Juhász Ferenc a kampánystratégiát. Televíziós hirdetéseket nem fognak alkalmazni; bár az, hogy a leghatékonyabb elérési formát tudatosan nem alkalmazza az MSZP, ismét csak az érdektelenségbe fullasztás felé tett lépésként értékelhető. A politikus üzent is: „A népszavazás nem választás, nem személyekről szóló döntés, nem érinti a politikai viszonyokat és a kormány helyzetét, illetve nem lehet vele megbuktatni a kormányt.” A költségekről szólva elmondta, 200 millió forintnál meg kell állnia a kampánykiadásoknak (ez az MSZP éves költségvetésének egyötöde). – Tájékoztatást akarunk adni az egészségügyről, nem akarunk politikai acsarkodást. A kampányban nem fogunk házalni, hanem az ország ügyfélszolgálata kívánunk lenni – mondta el A józan ész nevében címmel útjára indított korteshadjáratról Juhász Ferenc.
Tarlós István, a Fidesz népszavazási kampányának irányítója erre reagálva hangsúlyozta: az elemi hazugságokat a kormány semmilyen költséges ellenkampánnyal nem képes ellensúlyozni. – Ez nem az MSZP és a Fidesz, hanem a társadalom és a Gyurcsány-kormány konfliktusa – közölte Tarlós.
Az SZDSZ egy hete tájékoztatott népszavazási kampányukról. Horn Gábor ügyvivő akkor elmondta: ötven- és százmillió forint közé fognak esni a korteskedésre szánt kiadások. A kisebbik koalíciós párt nem a távolmaradásra, hanem a nem szavazatra buzdít.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.