felvétel
Újabb botrány tört ki a Kneecap miatt

Eredményes lenne a népszavazás. Eredményes lenne a Fidesz által kezdeményezett népszavazás, ha most vasárnap tartanák a referendumot, az előrejelzés szerint ugyanis a jogosultak 44 százaléka menne el jelen pillanatban szavazni – áll a Marketing Centrum felmérésében. A részvételüket biztosra ígérők 64 százaléka tervezi, hogy a Fidesz mindhárom kérdésére igennel fog szavazni, és számottevő azoknak is a száma, akik egyes kérdésekre igennel, más kérdésekre pedig nemmel fognak szavazni. A választásra jogosultak 69 százaléka ugyanakkor érdemi változásra nem számít a népszavazás eredményessége esetén sem. (Sz. R.)
Juhász Ferenc szerint az már sikerként könyvelhető el, ha a kórházi napidíj, a vizitdíj és a tandíj eltörlésére irányuló kérdésekre adott igenek aránya elmarad a jelenleg prognosztizált körülbelül nyolcvan százaléktól – így összegezhető az MSZP elnökhelyettesének, a párt népszavazási kampánykoordinátorának tegnapi tájékoztatója. Úgy fogalmazott: már az is eredmény, ha a voksolás végkimenetele nem befolyásolja a már meghozott intézkedéseket. Ez valójában annyit jelent, hogy a szocialisták annak örülnének, ha egy érvényes, de eredménytelen, tehát az alacsony részvételi arány miatt ügydöntőnek nem minősíthető referendumon esnének túl néhány hónap múlva. – Sajtóhirdetések lesznek, telefonos megkeresések, tájékoztató füzetek és kiadványok, internetes tartalmak, rendezvények, találkozók – vázolta címszavakban Juhász Ferenc a kampánystratégiát. Televíziós hirdetéseket nem fognak alkalmazni; bár az, hogy a leghatékonyabb elérési formát tudatosan nem alkalmazza az MSZP, ismét csak az érdektelenségbe fullasztás felé tett lépésként értékelhető. A politikus üzent is: „A népszavazás nem választás, nem személyekről szóló döntés, nem érinti a politikai viszonyokat és a kormány helyzetét, illetve nem lehet vele megbuktatni a kormányt.” A költségekről szólva elmondta, 200 millió forintnál meg kell állnia a kampánykiadásoknak (ez az MSZP éves költségvetésének egyötöde). – Tájékoztatást akarunk adni az egészségügyről, nem akarunk politikai acsarkodást. A kampányban nem fogunk házalni, hanem az ország ügyfélszolgálata kívánunk lenni – mondta el A józan ész nevében címmel útjára indított korteshadjáratról Juhász Ferenc.
Tarlós István, a Fidesz népszavazási kampányának irányítója erre reagálva hangsúlyozta: az elemi hazugságokat a kormány semmilyen költséges ellenkampánnyal nem képes ellensúlyozni. – Ez nem az MSZP és a Fidesz, hanem a társadalom és a Gyurcsány-kormány konfliktusa – közölte Tarlós.
Az SZDSZ egy hete tájékoztatott népszavazási kampányukról. Horn Gábor ügyvivő akkor elmondta: ötven- és százmillió forint közé fognak esni a korteskedésre szánt kiadások. A kisebbik koalíciós párt nem a távolmaradásra, hanem a nem szavazatra buzdít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.