Az Országos Egészségügyi Pénztár (OEP) nem kapott felajánlásról szóló levelet, de ha a taxisok komolyan gondolják a betegszállításban való részvételt, ugyanolyan feltételekkel pályázhatnak, mint a többi betegszállító – mondta lapunknak Kőrösi László, az OEP főosztályvezető-helyettese. Hozzátette: komoly hajlandóság esetén a társaságoknak a megyei pénztárakhoz kell eljuttatniuk jelentkezésüket, amelyről végül a tárcavezető dönt. Azt azonban hangsúlyozta, a jelenleg futó 430 gépjármű mellett több száz várakozik elbírálásra.
Elvben nincs akadálya a taxik bevonásának, ám bizonyos paramétereknek (megfelelő tengelytáv, szélesség, három oldalajtó szükségessége) meg kell felelni a gépkocsiknak. – A pályázónak fekvő betegeket is szállítania kell, olyan nincs, hogy valaki csak a torta habos részét kéri – tette hozzá Kőrösi László arra célozva: a taxisok csak ülő betegeket vinnének. – A betegszállítás nem biztos, hogy nagy üzlet lenne a taxisoknak, mert a havi kassza összegét elosztják a gépkocsik által megtett kilométerrel, így több jármű rendszerbe állítása esetén mind kisebb összeg jutna egy-egy szolgáltatónak, az erre célra fordítható 4,3 milliárd forintos keret pedig nem léphető túl.
Rímel a főosztályvezető-helyettes megállapítására a sofőrök véleménye is. A Hallotaxi.hu internetes oldal fórumán a taxisok keveslik Dudás Zoltán az OEP-nek tett tarifaajánlatát. Mint írják, „12 évvel ezelőtti árakon vigye a betegeket Dudás úr”. A szekcióvezető ugyanis felajánlásában nem kért többet az államtól, mint a szolgáltatásban részt vevő magáncégek, ami 85 forint kilométerenként. Ráadásul az általunk megkeresett társaságokat még nem kérdezték meg, részt vennének-e a betegszállításban. A Taxi 2000 általános igazgatója, Kovács Gábor lapunknak azt mondta: nem érkezett felkérés cégéhez, de a
60-70 forintos kilométerenkénti és személyenkénti tarifa nem lehet tárgyalási alap. – Eddig sem a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, sem a szaktárca nem keresett meg minket, ezért egyeztetés sem történt a feltételekről – nyilatkozta lapunknak Garamszegi Miklós, a Főtaxi vezérigazgatója. Ugyan nem zárkóznának el a tárgyalásoktól, de felhívta a figyelmet: a visszafelé, üresen közlekedő kocsik hasznos- kilométer-díját is vállalnia kell a megrendelőnek.
Meg sem lepődünk: Magyar Péter legújabb embere is ukránpárti
