Az OEP nem tud a taxistervről

Nemcsak a taxitársaságokat érte váratlanul a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara taxisszekció-vezetőjének, Dudás Zoltánnak a bejelentése, miszerint a betegszállítás nehézségeire a taxik jelentenék a gyógyírt. Az Országos Egészségügyi Pénztár ugyanis szintén a sajtóból értesült a hírről, és tegnapig nem érkezett hivatalos megkeresés hozzájuk.

Velkei Tamás
2008. 01. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Országos Egészségügyi Pénztár (OEP) nem kapott felajánlásról szóló levelet, de ha a taxisok komolyan gondolják a betegszállításban való részvételt, ugyanolyan feltételekkel pályázhatnak, mint a többi betegszállító – mondta lapunknak Kőrösi László, az OEP főosztályvezető-helyettese. Hozzátette: komoly hajlandóság esetén a társaságoknak a megyei pénztárakhoz kell eljuttatniuk jelentkezésüket, amelyről végül a tárcavezető dönt. Azt azonban hangsúlyozta, a jelenleg futó 430 gépjármű mellett több száz várakozik elbírálásra.
Elvben nincs akadálya a taxik bevonásának, ám bizonyos paramétereknek (megfelelő tengelytáv, szélesség, három oldalajtó szükségessége) meg kell felelni a gépkocsiknak. – A pályázónak fekvő betegeket is szállítania kell, olyan nincs, hogy valaki csak a torta habos részét kéri – tette hozzá Kőrösi László arra célozva: a taxisok csak ülő betegeket vinnének. – A betegszállítás nem biztos, hogy nagy üzlet lenne a taxisoknak, mert a havi kassza összegét elosztják a gépkocsik által megtett kilométerrel, így több jármű rendszerbe állítása esetén mind kisebb összeg jutna egy-egy szolgáltatónak, az erre célra fordítható 4,3 milliárd forintos keret pedig nem léphető túl.
Rímel a főosztályvezető-helyettes megállapítására a sofőrök véleménye is. A Hallotaxi.hu internetes oldal fórumán a taxisok keveslik Dudás Zoltán az OEP-nek tett tarifaajánlatát. Mint írják, „12 évvel ezelőtti árakon vigye a betegeket Dudás úr”. A szekcióvezető ugyanis felajánlásában nem kért többet az államtól, mint a szolgáltatásban részt vevő magáncégek, ami 85 forint kilométerenként. Ráadásul az általunk megkeresett társaságokat még nem kérdezték meg, részt vennének-e a betegszállításban. A Taxi 2000 általános igazgatója, Kovács Gábor lapunknak azt mondta: nem érkezett felkérés cégéhez, de a
60-70 forintos kilométerenkénti és személyenkénti tarifa nem lehet tárgyalási alap. – Eddig sem a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, sem a szaktárca nem keresett meg minket, ezért egyeztetés sem történt a feltételekről – nyilatkozta lapunknak Garamszegi Miklós, a Főtaxi vezérigazgatója. Ugyan nem zárkóznának el a tárgyalásoktól, de felhívta a figyelmet: a visszafelé, üresen közlekedő kocsik hasznos- kilométer-díját is vállalnia kell a megrendelőnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.