A VDSZSZ azért döntött így, hogy a vasúttársaság a szolgálati beosztás átszervezésével ne tudja rontani a sztrájk hatékonyságát. Sőt az elképzelések szerint február elsejétől bármikor lehet sztrájk, amit abbahagyhatnak, majd egy újabb bizonytalan időpontban folytatják a munkabeszüntetést.
*
Összesen négy vasutas céggel folynak a bértárgyalások, és hasonló bejelentés várható eredménytelen egyeztetés esetén a MÁV Zrt.-nél, illetve a MÁV Trakció Zrt.-nél.
A MÁV-Start közleményében irreálisnak nevezi a VDSZSZ által követelt, összesen 20 százalékos bérnövekedést, és arra hívja fel a figyelmet, hogy megegyezés hiányában nem tudja tervezni a béren kívüli juttatások keretét.
Herczog László, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára közölte: a sztrájktörvény kimondja, hogy a sztrájkjog gyakorlása során a munkáltatónak és a munkavállalóknak együtt kell működniük. Szerinte az a bejelentés, hogy február elsejétől bármikor lehet sztrájk, amit abbahagynak, majd egy újabb bizonytalan időpontban folytatnak, ellentétes az együttműködési kötelezettség teljesíthetőségével.
A VDSZSZ a Vasutasok Szakszervezetével közösen 2007. november 7-én 6–8 óra között kétórás figyelmeztető sztrájkot tartott a vasúti mellékvonalak tervezett bezárása elleni tiltakozásul, majd november 21-én 6–12 óra között a két vasutas-szakszervezet munkabeszüntetést tartott ugyancsak a vasúti mellékvonalak bezárása miatt. A VDSZSZ legutóbb december 17-én kezdett határozatlan idejű sztrájkot, akkor az egészségügyi reform ellen tiltakoztak.

Csillagjegyek, akiknek csodás nyaruk lesz