Lapunk értesülései szerint az építkezés meghiúsulásához hozzájárulhatott az is, hogy az ORFK Köztársasági Őrezred és a Nemzetbiztonsági Hivatal szakértői szerint az épületegyüttes az eredeti tervpályázat szerint nem felelt meg az alapvető biztonsági követelményeknek. A két szervezetnek a kormányzati negyed épületeinek robbantás elleni védettségét, külső és belső technikai védelmét, valamint a titok- és információvédelmi szempontok érvényesítését kellett értékelnie.
*
Az előzetes elemzések megállapították, hogy számos olyan épület lenne a komplexumban, amely tele van egybefüggő üvegfelületekkel, de ez „a robbanás esetén nem a legellenállóbb építőanyag”. Az ilyen típusú, könnyűszerkezetes létesítményeknél az üvegfelületeket valamilyen módszerrel védeni kell a robbantásoktól.
A pokolgépes merényletek elkerülése végett távol kellene tartani a gépjárműveket az épületektől, illetve az idelátogató személyektől, ami a Nyugati pályaudvar környékén elég nehezen megoldható – vélik a szakemberek. Szerintük megoldás lehetne a tervek némelyikében szereplő, az épületeket teljesen körbefogó vízfelület kialakítása, de ebben az esetben is biztonsági kockázatot jelent, hogy a vízbe dobott csomagok nehezen észlelhetők, veszély esetén későn hatástalaníthatók.
Az őrezred szerint lényeges kérdés az is, hogy biztonságos legyen a személyi és gépjárműforgalom, valamint az anyagbeszállítás a kormányzati negyedben. A tervezők azonban nem vizsgálták, hogy az épület alatti parkolók bejáratain rövid idő alatt hány gépjármű tud behajtani egymás után, pedig azokat technikailag át kell vizsgálnia az őrszemélyzetnek. Az ilyen ellenőrzések viszont jelentősen lelassítják a feltöltését annak a parkolónak, amelyet eredetileg mindöszsze 400 férőhelyesre terveztek.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!