Teljes a káosz a kötelező felelősségbiztosítások terén. Tegnapig kellett befizetni az első részletet, ami az autósok egy részének sikerült, mások díjhalasztást kaptak, míg vannak olyanok is, akik csekk híján nem tudták rendezni a befizetéseket. Aki a biztosítótól halasztást kapott, és a közúti ellenőrzéskor az erről szóló igazolást bemutatja, megúszhatja a bírságot, ám a biztosítás nélkül furikázók megjárhatják. Csak a rendőr jóindulatán múlik, hogy figyelmeztetéssel vagy jókora bírsággal hajthatnak tovább.
Az a járművezető, akinek – bármi okból – tegnap óta nincs érvényes biztosítása, szabálysértést követ el. Emiatt a rendőr figyelmeztetheti, háromezertől húszezer forintig terjedő helyszíni bírságot szabhat ki, illetve feljelentést is tehet. Ha nem sikerül bizonyítani a kötelező biztosítás meglétét, akkor az autós néhány nap múlva felszólítást kap, hogy igazolja: érvényes a biztosítása. Amennyiben nyolc napon belül az igazolólappal vagy a biztosítási kötvénnyel és a díj befizetésének igazolásával nem teljesíti ezt, a jegyző a járművet kivonja a forgalomból.
– A rendőrök a nyilvántartásukban is tudják ellenőrizni, hogy van-e érvényes biztosítása az autósnak, ám ez az adatbázis néha több hónapos késéssel frissül, mert a biztosítók késve töltik fel – nyilatkozta lapunknak Jámbor István, az ORFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője.
Áldatlan állapot, hogy az autó tulajdonosának pingponglabdaként kell pattognia a biztosító és a rendőrség között, ha a csekkek és a szerződés késlekedése miatt nem tudja bizonyítani, hogy érvényes szerződése van – állítják piaci szakértők. Jelenleg csak az ügyfélnek kell tartania magát a határidőhöz, a biztosítók arra hivatkoznak, hogy a csaknem 700 ezer szolgáltatót váltó miatt nem sikerült időben befejezniük az adminisztrációt. Szakértők szerint a csekket nem küldő társaságok a hibásak, mert már tavaly novemberben láthatták, hogy megugrik az új biztosítót választók száma, mégsem készültek fel az adminisztrációs terhelésre.
– A várható adminisztráció pontos mértékét nem lehetett előre látni – nyilatkozta lapunknak Csermely Tibor, az Uniqa biztosító gépjármű-biztosítási területvezetője. A jelenlegi szabályozás túl rövid időt határoz meg a biztosítások megkötésére, ezért a szakma szorgalmazza, hogy ne csak kampányidőszakban, hanem az év egésze során lehessen biztosítót váltani. A Független Biztosítási Alkuszok Szövetsége szerint jövőre hasonló tortúrára számíthatunk, ha nem változik a szabályozás.
Majd egy napig tartott, hogy a kerepesi tüzet megfékezzék, ötezer négyzetméter lángolt + videó
