origo.hu
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban
Feljelentett magánvasutak? A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kartellcsoportjának vizsgálata mögött – amit a Magyar Vasúti Egyesülés tagjai és a MÁV ellen indított kartellgyanú miatt – egyre többen a vasúti hivatalt vélik felfedezni. Ezt a Heti Válasz közölte. Ha igazak a feltételezések, hogy a versenyhatósági vizsgálódás a MVH kezdeményezésére indult meg, akkor minden korábbinál élesebb harc bontakozik ki a szektor szereplői között. Az viszont más kérdés, hogy ha a GVH végül nem talál kartellezésre utaló nyomot a vasutaknál, akkor a híresztelések nem szállnak-e vissza az MVH elnökének fejére. Egyébként egy korábbi GVH-vizsgálat eredményét – amelyben erőfölénnyel való visszaélés miatt marasztalta el a MÁV-ot – a bíróság jóváhagyta, s a vasúttársaságot a bírság megfizetésére kötelezte.
Vizsgálatot indított az Állami Számvevőszék tavaly októberben a vasúti közlekedés korszerűsítésével kapcsolatban. Ennek során a számvevők azt vizsgálják, hogy a vasúti közlekedés korszerűsítése hogyan valósult meg eddig, a MÁV Zrt. a kezelésében lévő vagyonnal megfelelően gazdálkodott-e, valamint hogy az elmúlt időszakban folyósított állami források felhasználásánál, illetve a vasút átszervezésére tett előkészületeknél miként vették figyelembe az Európai Unió követelményeit. Az ÁSZ szerint fontos nemzetgazdasági kérdés, hogy a fejlődési lehetőségeket a meglévő vállalkozói vasút hogyan használta ki, a korszerűsítés során a fő- és mellékvonalak fejlesztése harmonikusan valósult-e meg. Az ÁSZ jelentését májusban tárgyalja meg a számvevőszék elnöksége, ám a jelentés tartalmáról a szervezet sajtótitkára érdeklődésünkre nem kívánt részleteket elmondani. A MÁV Zrt. vagyonvesztése 1993 és 2006 között mai árakon meghaladja a kétbillió, azaz kétezermilliárd forintot. Ez az összeg a tőkepótló rendkívüli támogatások, illetve az elvesztett tőke összegeként értendő – mondta el Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke egy lapinterjúban. Kérdésünkre – honnan származik ez az adat – az elnök közölte, hogy az Állami Számvevőszék több jelentésben vizsgálta a magyar vasúttársaság tőkevesztését, ezekből a jelentésekből jutott a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) a fenti eredményre. Antal azt is elmondta, hogy az MVH ismeri az ÁSZ jelenleg folyó vizsgálatát ahhoz a vasúthatóság is eljuttatta a maga észrevételeit, számításait.
Kérdésünkre, vajon hová lett a kétbillió forintnyi összeg, Antal Dániel azt válaszolta, hogy ezt ma már, visszamenőleg szinte reménytelen kideríteni. A Postabank példája mutatja, vélekedett a MVH elnöke, hogy büntetőjogi eszközökkel utólag rendkívül nehéz a nyomára jutni a pénznek, és még reménytelenebb a felelőst megtalálni.
Ennél fontosabbnak vélte, hogy a jelenlegi fejlesztések nem megfelelő szakmai keretben zajlanak a MÁV-nál, a rendelkezésre álló uniós pénzeket nem a legfontosabb, a legszükségesebb és a legjobb célokra költik el. A MÁV nem használta ki teljeskörűen azokat az anyagi lehetőségeket, amelyek az uniós támogatások felhasználása során adódtak. Ezért a vasúti hivatal vizsgálódik a fejlesztési pénzek felhasználása tárgyában, és javaslatokat tesz a jobb tervezésre is.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban
Kovács István megint bűnbak lett, világbajnokot állított ki + videó
Házasság első látásra: máris félrelép Renáta?
Elon Musk megmutatta, mit ért azalatt, hogy ő lesz a „jobboldali Soros”
Már csak heteket adtak az édesanyának: két fontos kérdést elfelejtettek feltenni az orvosok
Világháború fenyeget a Nyugat tudatos lépései miatt
Megszólaltak a boncmesterek a brutális regölyi testvérgyilkosságról
Női kézilabda Eb: a Győr edzője szerint majdnem lehetetlen nyernie a svédeknek Debrecenben
Szörnyű gyanú látszik beigazolódni Till Tamás halálának ügyében
Váratlan helyről érkezett jókora balegyenes Magyar Péternek, Jusztnál elszakadt a cérna
Fontos bejelentést tett a Liverpool edzője a Real Madrid elleni meccsre
Magyar Péter idegen katonai egyenruhában virít, a honvédelmi miniszter nem tűrhette ezt szó nélkül
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.