A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) szerint a munkáltató által készített, szó szerinti jegyzőkönyv bizonyítja követelése jogosságát, miszerint a Kóka János volt közlekedési miniszterrel szóban kötött megállapodás alapján a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutasnak nettó 250 ezer forint, azaz két és fél havi bér jár.
„Itt szeretném én is jelezni, hogy a (VDSZSZ) által többször fölvetett két és fél havi, úgymond kifizetés a Cargo eladásából, hát a mi jegyzeteinkből is az derül ki, hogy valóban, a miniszter úrral folytatott tárgyalások során ennek a lehetősége fölvetődött, hogy kifizetésre kerül egy ilyen összeg. A mi számításunk szerint egyébként ez több mint két és fél havi, amit a Miniszter úr ajánlott, de el tudjuk fogadni a két és fél havit” – szó szerint ezt mondta Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke a 2007. december 29-i bértárgyaláson. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium azonban továbbra is fenntartja korábbi álláspontját. – Lehet, hogy a Kóka Jánossal folytatott informális egyeztetések során felvetődött, de sem szóban, sem írásban nem történt megállapodás a VDSZSZ követeléséről – mondta megkeresésünkre Ábrahám Gergely, a tárca szóvivője.
Hasonlóképpen nyilatkozott lapunknak Simon Dezső is, aki elismerte, hogy a 2005-ben Kóka Jánossal folytatott egyeztetések során valóban felvetődött ez a lehetőség, de állította: megállapodás nem született. Ennek ellenére a VSZ arra hivatkozva, hogy korábban nem zárkózott el a javaslat előtt, január 13-án levélben kérte a MÁV vezérigazgatóját: a 2,5 havi bérrel kapcsolatban tegyen javaslatot a lehetséges megállapodás vagy szándéknyilatkozat tartalmára.
A témáról a Vasutasok Szakszervezete is egyeztetni akar, de Simon szerint ehhez egységes szakszervezeti fellépés kellene. Tegnap egyébként ismét eredménytelenül zárult a MÁV Zrt. és a VDSZSZ közötti tárgyalás, azaz egyelőre elkerülhetetlennek látszik a sztrájk pénteki újrakezdése.
Orbán Viktor: Lázárt elvesztettük! + videó
