Gaskó Istvánhoz irányították a menetrend felől érdeklődő utasokat a MÁV-nál, vagyis kiadták a szakszervezeti vezető elérhetőségét – értesült lapunk. Többen is jelezték, hogy amikor a vasúttársaság különböző igazgatóságainál, részlegeinél érdeklődtek a héten az egyes járatok sorsáról, egy mobilszámot adtak nekik, amely nem volt más, mint a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökének magántelefonszáma. Gaskó István kérdésünkre elismerte, hogy a már felfüggesztett sztrájk ideje alatt számos ember hívta fel őt arról érdeklődve, mikor és hogyan tudnak vonatra ülni. Megjegyezte: csodálkozott is, miért őt kérdezik a menetrendről, de az őt felhívók arra hivatkoztak, hogy a MÁV-nál ajánlották nekik ezt a telefonszámot. Gaskó gyalázatosnak nevezte az eljárást. – Ez a játszma mindent elárul a vasúttársaság vezetőinek viselkedéséről – fogalmazott a VDSZSZ elnöke. A MÁV Zrt. részéről Sigulinszki Tibor szóvivő az utasszállítással foglalkozó MÁV-Starthoz irányította lapunkat, ahol a hét végére ígértek választ.
Gyurcsány Ferenc tegnap felkérte Antal Dánielt, a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) elnökét, hogy azonnal indítson vizsgálatot Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnökének állításával kapcsolatban, miszerint a vasutassztrájk idején a MÁV-nál megsértették az utas- és nemzetbiztonsági szabályokat. A miniszterelnök hétfőre várja a vizsgálat eredményét. A hivatal azonban csak abban illetékes vizsgálódni, hogy a menedzsment szakszerűen képes-e eljárni, illetve ellenőrizni a dolgozóit, a műszaki és biztonsági szabályok ellenőrzéséért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a felelős. A két szervezet ezért a hét végén együttműködik a tények tisztázása érdekében. Az MVH indokolt esetben a jövő héten jogi lépéseket kezdeményez. A hivatal egyébként január 28. óta vizsgálja, hogy a MÁV-Start Zrt. szakmai irányító szervei birtokában vannak-e az ahhoz szükséges tudásnak és tapasztalatnak, hogy a vasúttársaság feletti biztonságos és megbízható ellenőrzést gyakorolják. Idetartozik az is, hogy a vonatok közlekedésére vonatkozó szabályokat be tudják-e tartatni, illetve megfelelően kijelölt felelősei vannak-e az ellenőrzésnek. Akárcsak eddig, tegnap is eredménytelenül fejeződött be a MÁV-Start és a VDSZSZ közötti munkaügyi vita. A VDSZSZ követelését, miszerint társaság dolgozói a megajánlott 6,9 százalék béremelés mellett kapjanak 10 százalék többletbéremelést, illetve a MÁV-Cargo privatizációs bevételéből 2,5 havi bruttó bért, a cég teljesíthetetlennek tartja.
Az amerikai vámokra meglepő választ adott egy ország
