Gaskó az utastájékoztató

Bákonyi Ádám
2008. 02. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gaskó Istvánhoz irányították a menetrend felől érdeklődő utasokat a MÁV-nál, vagyis kiadták a szakszervezeti vezető elérhetőségét – értesült lapunk. Többen is jelezték, hogy amikor a vasúttársaság különböző igazgatóságainál, részlegeinél érdeklődtek a héten az egyes járatok sorsáról, egy mobilszámot adtak nekik, amely nem volt más, mint a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökének magántelefonszáma. Gaskó István kérdésünkre elismerte, hogy a már felfüggesztett sztrájk ideje alatt számos ember hívta fel őt arról érdeklődve, mikor és hogyan tudnak vonatra ülni. Megjegyezte: csodálkozott is, miért őt kérdezik a menetrendről, de az őt felhívók arra hivatkoztak, hogy a MÁV-nál ajánlották nekik ezt a telefonszámot. Gaskó gyalázatosnak nevezte az eljárást. – Ez a játszma mindent elárul a vasúttársaság vezetőinek viselkedéséről – fogalmazott a VDSZSZ elnöke. A MÁV Zrt. részéről Sigulinszki Tibor szóvivő az utasszállítással foglalkozó MÁV-Starthoz irányította lapunkat, ahol a hét végére ígértek választ.
Gyurcsány Ferenc tegnap felkérte Antal Dánielt, a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) elnökét, hogy azonnal indítson vizsgálatot Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnökének állításával kapcsolatban, miszerint a vasutassztrájk idején a MÁV-nál megsértették az utas- és nemzetbiztonsági szabályokat. A miniszterelnök hétfőre várja a vizsgálat eredményét. A hivatal azonban csak abban illetékes vizsgálódni, hogy a menedzsment szakszerűen képes-e eljárni, illetve ellenőrizni a dolgozóit, a műszaki és biztonsági szabályok ellenőrzéséért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a felelős. A két szervezet ezért a hét végén együttműködik a tények tisztázása érdekében. Az MVH indokolt esetben a jövő héten jogi lépéseket kezdeményez. A hivatal egyébként január 28. óta vizsgálja, hogy a MÁV-Start Zrt. szakmai irányító szervei birtokában vannak-e az ahhoz szükséges tudásnak és tapasztalatnak, hogy a vasúttársaság feletti biztonságos és megbízható ellenőrzést gyakorolják. Idetartozik az is, hogy a vonatok közlekedésére vonatkozó szabályokat be tudják-e tartatni, illetve megfelelően kijelölt felelősei vannak-e az ellenőrzésnek. Akárcsak eddig, tegnap is eredménytelenül fejeződött be a MÁV-Start és a VDSZSZ közötti munkaügyi vita. A VDSZSZ követelését, miszerint társaság dolgozói a megajánlott 6,9 százalék béremelés mellett kapjanak 10 százalék többletbéremelést, illetve a MÁV-Cargo privatizációs bevételéből 2,5 havi bruttó bért, a cég teljesíthetetlennek tartja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.